@ebeebeebeebeebe jazda a praca dla tachografu to dwie inne rzeczy. możesz mieć 9h jazdy plus dodatkowo 6h innej pracy np. rozładunków i załadunków. Co do tygodniowego czasu max to 56. (90h w dwoch tygodniach czyli w drugim tygodniu max 34) Czas pracy kierowców jest jescze bardziej skomplikowany ale nie ma co tu sie o tym rozpisywać.
@trololo55 to że jest jakiś procent debili to jasna sprawa. w każdej grupie są czarne owce. Niestety ich wyczyny są bardzo widoczne i często szokujące.
@Rasteris no spoko. Tylko my w Europie będziemy płacić za te zmiany a reszta świata bedzie miala to w dupie. Koknurencyjność Europy może spaść niestety. W transporcie długo dystansowym na dzień dzisiejszy jest to scenariusz rodem Sci-fi. Niemcy z prostymi parkingami rady sobie nie dają a co dopiero naładować ten cały bajzel. Ropa się kiedyś skończy to fakt ale zanim to nastąpi bedzie kosmicznie droga i inne opcje po prostu będą tańsze.
@Rasteris 6 godzin to nie problem o ile jest ładowarka. W różnych miejscach przychodzi pauzy kręcić, pod rampami, na ulicy gdzieś, na dzikusach, na strefach przemysłowych. Tam ładowrek może nie być. Co do samego silnika to oczywiście elektryk detronizuje spalinówke.
@komarrek nie wiem ile taka opona zniesie. Czasami potrafią strzelić od tak. Chociaż przeważnie jest już gdzieś uszkodzona albo ma złe cisnienie. Mimo wszystko bałbym sie wiercić opone w ciężarwce bo wiem co to robi z autem / naczępą. Wyrywa wszystko co jest dookoła. Czyłem o kierowcy który zginął przy pompowaniu.
Katastrofą wg mnie są czytniki linii papilarnych w ekranie. W S8+ był normalny czytnik z tyłu który był o niebo lepszy niż to ustrojstwo w nowszych odsłonach.
@benzyna_abstrakcyjna ten zawod liczac godziny ktore rzeczywoscie spedzasz w aucie nie jest az tak dobrze platny.
Co do tych autonomicznych tirow to na dzien dzisiejszy ciezko mi sobie wyobrazic ze szybko cos sie znieni. Moze mam mala wyobraznie ale na moje oko to z 50 lat jak nie wiecej trzeba. To nie jest kwestia kupienia autonomicznego auta. Tu trzeba zbudowac wszystko. Infrastrukture, dostosowac prawo, dopracowac same ciezarowki. Na koncu i tak ten
@MEKORRO pewnie auto samo pojedzie. Ale kierowca nie tylko kieruje. Wszystko co jest poza zakresem prowadzenia musi ktos zrobic. Nie neguje ideii zmian po prostu mi sje wydaje ze to nie bedzie taki szybki proces. Kierowca jeszcze dlugo bedzie w aucie. Chociazby do nadzoru tylko. A prawko i tak pewnie trzeba robic wiec praca jakas bedzie.
Stale linie pomiedzy duzymi magazynami mają sens. Z tym ze duza czesc tranportu nie ma nic