Mam pytanie do ogarniętych ludzi spod tagów #programowanie i #gamedev. Dlaczego liczba graczy na pojedynczych serwerach #minecraft (ogólniej mam na myśli #sandbox) nie przekracza zwykle 128 osób, czyli jednej fizycznej maszyny? Jeśli dobrze kombinuję, to byłoby możliwe utworzenie klastra z synchronizacją krawędzi regionów i innych informacji oraz z migracją postaci i obiektów. Użytkownik mógłby obserwować region, w którym się znajduje i ew. sąsiednie, tak by zachowana została płynność. W takim
@nie-mam-konta: no fajnie, ale zawsze jest WYJĄTEK, który MUSISZ obsłużyć. Co z tego, że miasto będzie stało na komputerze kwantowym, jak ktoś się skrzyknie - "hej idziemy na poziomki!" .. a w środku lasu, przy poziomkach nie uwzględniłeś ani takiej infrastruktury sieciowej, ani obliczeniowej ;)
Dlaczego liczba graczy na pojedynczych serwerach #minecraft (ogólniej mam na myśli #sandbox) nie przekracza zwykle 128 osób, czyli jednej fizycznej maszyny? Jeśli dobrze kombinuję, to byłoby możliwe utworzenie klastra z synchronizacją krawędzi regionów i innych informacji oraz z migracją postaci i obiektów. Użytkownik mógłby obserwować region, w którym się znajduje i ew. sąsiednie, tak by zachowana została płynność. W takim
.. a w środku lasu, przy poziomkach nie uwzględniłeś ani takiej infrastruktury sieciowej, ani obliczeniowej ;)