Wpis z mikrobloga

Dzień dobry Mirki i mirabelki.
Postanowiłem pouczyć się Unity. Jak dotąd programowałem tylko w PHP i nie czułem potrzeby poznania C#. Dwa dni temu usiadłem i jak dotąd udało mi się stworzyć taką o to namiastkę gry: http://cornerart.pl/unity/sisharp.html . Dałem sobie 100 dni na obycie się z podstawami tworzenia gier, jeśli nie zauważę jakiś konkretnych postępów, to sobie odpuszczę. Wszelkie dobre rady mile widziane. Pod tagiem: #stodnizunity możecie śledzić moje poczynania. Pozdrawiam. #gamedev #unity #unity3d
  • 11
@MarcelMC: tylko ze w unity nie klepiesz od zera. uzywasz wbudowanych rzeczy(klas) i nie bedziesz mial pojecia czego powinienes uzyc, np. rigidbody, collidera itp. dlatego najlepsza metoda nauki jest zobaczenie jak ktos cos tworzy, to da ci pojecie jak w ogole sie za to zabrac.
@aklopis:

uzywasz wbudowanych rzeczy

nie bedziesz mial pojecia czego powinienes uzyc, np. rigidbody, collidera itp.


A co ma jedno do drugiego? W unity dużo się tworzy od zera, a po co wymyślać koło na nowo?

@MarcelMC: Przeszedłem gierkę
@blisher: Gratulacje. Przepraszam, że nie było żadnych nagród ani przelewu z paypala :P Nie zamierzam rozwijać tego pomysłu. Masz może jakąś radę od jakiej gry mógłbym zacząć, tak by po nauczyć się jak najwięcej i po drodze nie stracić chęci i zapału?
@blisher: masz racje :) kolizje tez mozna pisac od zera. czemu by nie? jak ktos nie wie do czego sluzy rigidbody to moze sobie stworzyc na szybko taka klase. dlatego warto zobaczyc jak sie robi gry od zera.
@aklopis: Zależy co kto chce robić, owszem warto poznać mechanizm działania tego wszystkiego od podstaw żeby potem pisać wydajniejszy kod, ale nie ma sensu pisać samemu całego silnika