Wpis z mikrobloga

#samochodowykonkurs #motoryzacja
Sorry za spamik, ale i tak nikt nie wrzuca zagadek. To nie jest do końca konkurs, a bardziej pytanie. Jakie znacie starsze dostawcze ople, które mają tego typu tylne zawieszenie? Zdjęcie jest akurat z Movano, mam podobną belkę ze złomu, raczej na pewno opla (a na pewno GM), zastanawiam się nad wytrzymałością tego i dopuszczalnym obciążeniem (ktoś z rodziny robi sobie robi z tego przyczepkę). Nie wiem, czy przyjąć dane z Movano, czy też możliwe, że jest to z jakiegoś lżejszego auta?
Pobierz j.....n - #samochodowykonkurs #motoryzacja
Sorry za spamik, ale i tak nikt nie wrzuc...
źródło: comment_Ev7T1XR2BZmi10fyUNh4zNpntPfp9eBI.jpg
  • 13
@zolwik89: no właśnie jest na cztery, zdjęcie dałem przykładowe z googli, żeby pokazać o jaki typ zawieszenia mi chodzi, ale to co mam (teraz w rozbiórce) ma fele właśnie na 4 śruby. No ale rzeczywiście może poszukam tych części, przy czym oznaczenia znalazłem póki co tylko na felgach - a one pewnie są dość uniwersalne i mogły być w różnych modelach.
@Fllincio: z tego co widzę w googe, to vivaro miało z tyłu inne zawieszenie, na wahaczach wzdłużnych, a to które mam to chyba sztywna belka na resorach piórowych (?).

@zolwik89: Z tego co szukam, to póki co tylko w dostawczakach znajduję takie zawieszenie, więc może niestotny jest model, tylko można założyć że powinno być te 3,5 tony, czyli ~1,75 na taką oś. Z drugiej strony, może w jakichś osobowych busikach
@emasele: to super. Aż zszedłem do garażu zobaczyć, i opony są potężne, 225/70R/15C z napisem "CARGO", więc chyba dadzą radę:) Ale te oryginalne felgi i opony, jakie na tym były wcześniej, to były 13', i dlatego się martwię, czy to nie było jakieś mniejsze auto.
nie, 13' to nie są wcale takie małe koła jak na busa/dostawczaka, zobacz zresztą na oznaczenie 225/70 <- mają bardzo duży balon, typowe dla opon dostawczych
@emasele: te co podałem, to inne, nowe (tzn używane, ale kupione, albo raczej dostane, osobno), oryginalnie były mniejsze, choć też "pękate".

Więc to chyba będzie Movano, albo bliźniaczy Renault Master II. Patrzyłem w prospekty, i tam dla różnych wersji silnikowych były różne dopuszczalne naciski na tylną oś - od 1650 do 1950 kg. Ale jak myślisz, czy możliwe, że w różnych wersjach silnikowych (różnica tylko w silniku, nie w budzie ani
@jankotron: ta tak, jeżeli samochód ma większą ładowność to można klienta lepiej kasować bo przecież musi mieć mocniejszą konstrukcję faktycznie minimalne różnice, a zobacz takie, iveco niby Max 3,5 t bo to na B jest w faktycznie pasują do 5t :-P na pewno większą ładowność robią piórami