Wpis z mikrobloga

@radek024: 4.2.2. Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Oprócz sygnałów ogólnych oraz kierunkowych na skrzyżowaniu stosuje się sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką, w postaci sygnału czerwonego ogólnego i zielonej strzałki skierowanej w lewo lub w prawo, nadawany przez sygnalizator S-2. Sygnał ten zezwala na ruch w najbliższą drogę na skrzyżowaniu w kierunku wskazanym strzałką, po zatrzymaniu się przed sygnalizatorem.
@Gaboleusz: i ten przepis powinien byc egzekwowany bo jak widze debili ktorzy na duzych skrzyżowaniach przelatują na zielonej strzałce przez przejście jakby mieli zielone to mi sie włos jeży.
@Arek_: #!$%@?, gościu, ale jak już coś piszesz to dokładnie bo coś mieszasz :D obowiązek zatrzymania się przed zielona strzalka nie wynika z tego, że nie masz "gwarancji tego, że skręt będzie bezkolizyjny". Wynika to z tego ze masz czerwone światło a skręt jest możliwy warunkowo, po zatrzymaniu się oraz ustąpieniu pierwszeństwa. Za to przed s3 musisz się zatrzymać bo to jest zwykły sygnalizator, bez możliwości warunkowego skrętu. Strzalki na
@dStan: Rzeczywiście trochę namieszałem ale tylko dlatego, że nie napisałem o konieczności ustąpienia pierwszeństwa. W zasadzie strzałkę można porównać do znaku STOP. Kolizyjność to był taki skrót, uważałem, że zrozumiały, bo w przypadku sygnalizatora S3 nie powinna wystąpić taka sytuacja, że ktoś będzie się poruszał drogą prostopadłą w tym samym momencie co my.