Wpis z mikrobloga

Nie widzę żadnych zalet nowego systemu rezerwacji na #blablacar (jako kierowca). Może miałoby to większy sens, gdyby ludzie płacili za rezerwację na początku, a tak to nikt ich nie zmusi do skorzystania z zarezerwowanego przejazdu. Rozmawiałem ze znajomymi i rezygnacji jest teraz więcej niż wcześniej. Najdurniejsze jest to, że kierowca z pasażerem może się kontaktować dopiero po potwierdzeniu rezerwacji miejsca. Zajebiście, a kiedy mamy omówić szczegóły? Rozumiem, że nowy system jest nieodwracalny, bo zapewne rezerwacje będą docelowo płatne, ale ułatwcie proszę ludziom kontakt ze sobą. Numery telefonów muszą być chronione - zgadzam się, ale wysłanie wiadomości prywatnej powinno być możliwe w każdym przypadku.

Podsumowując te #gorzkiezale
@BlaBlaCar czy jest szansa na wprowadzenie przycisku "wyślij wiadomość prywatną" po otrzymaniu prośby o rezerwację oraz po wejściu na profil dowolnego użytkownika? Moim zdaniem znacznie zmniejszyłoby to ryzyko nieuprzedzonych rezygnacji.
  • 11
@bircov: na razie takiego rozwiązania nie planujemy. Ale przyglądamy się, jaki wpływ ma wprowadzenie systemu rezerwacji na liczbę rezygnacji z przejazdów. Masz rację, że wprowadzenie opłat za zarezerwowanie miejsc będzie jednym z czynników, który zmotywuje pasażerów do traktowania poważnie takiej rezerwacji, ale nie wykluczamy wprowadzenia innych rozwiązań, które zwiększą niezawodność naszego serwisu. [Jacek]
@bircov: bo0 w sumie on nie ma zalet. Wystarczyłoby w starym systemie dodać zajmowanie miejsc. Ale jakby wtedy ściągali opłaty za rezerwacje? ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°) Dopóki jest darmowe to każdy jakoś z tym żyje. Po wejściu płatnych ludzie pójdą na darmowe alternatywy siłą rzeczy. Wystarczy że kierowca wystawi na otodojazd.pl czy w grupie na fb przejazd za 30zł, a
@BlaBlaCar dzięki za odpowiedź.
@hpiotrekh: A czy otodojazd nie należy już przypadkiem do blablacar? Swoją drogą mam tam konto i kilka razy dodawałem przejazdy, ale zainteresowanie było zerowe, a na blablacar mam komplet prawie za każdym razem. Szkoda tylko, że ten serwis się psuje. I nie chodzi mi o wprowadzenie opłat, bo to jest zrozumiałe, oby tylko nie było większe niż obiecane 10%. Problemem jest utrudnianie komunikacji między użytkownikami. Przykład pierwszy
@bircov: raczej nie należy. chociaż to był tylko przykład. Wiadomo, że teraz blabla jest na 1 miejscu.
CHociaż ja jakoś z połowę osób to mam z grup fb. W dobrych porach nawet bez blabla miałbym komplety.

Skąd masz info o 10%? Teraz to jest jakieś 20%. Wydaje mi się, że taka 'podwyzka' jednak da innym serwisom kopa.

No bo dajcie mi chociaz jeden powod dla ktorego warto placic wiecej.
blabla:
-
@hpiotrekh: Pomyliłem się. Otodojazd jest niezależny, to carpooling został przejęty przez blablacar.

O tych 10% kiedyś czytałem. Mam też rodzinę w Hiszpanii, gdzie ten serwis już dłuższy czas jest płatny i wychodzi tam właśnie coś koło tego.

To byłby tylko problem dla nowych użytkowników, chociaż i ci chyba dostają na start jakiś bonus. Generalnie idea była taka, żeby do rezerwacji były potrzebne punkty, które się wykupuje (taki pre-paid). Ja nie mam
@bircov: czym się różni podanie numeru na blablacar.pl od podania nr w ogloszeniu na fb? poza tym telefon mozna kupic za 35zł, karte wazna rok za 5zł, wiec mozna miec osobny numer do tego :)
Zresztą, ja na fb bez numeru działam. jestem stale 'pod internetem'.
Mnie w sumie problem mało dotyczy, bo jako pasażer jechałem raptem moze z 4-5 razy, a sam przewiozłem pewnie sporo ponad 200 osób.
Prowadzę z
@BlaBlaCar: Chyba wykryłem kolejny problem. Przed chwilą trafiła mi się rezerwacja omyłkowa. Pasażerka dokonała rezerwacji na innym odcinku, niż w rzeczywistości ją interesuje. Nie ma możliwości edycji rezerwacji (przynajmniej od strony kierowcy), więc musiałem ją anulować z prośbą o ponowne dokonanie rezerwacji. Czy inaczej nie dało się tego zmodyfikować?
@bircov: @BlaBlaCar: blablacar tylko pisze, ze "przyglądamy się", "analizujemy", "planujemy" itp a od półtora roku nie mogą poprawić takiej pierdoły jak wybór samochodu.
Chodzi o to, że wybierasz np Mercedes C-Class tyle że klasa C to może być z 1992r stary trup albo z 2015.

Niby są zdjęcia ale nie każdy chce dawać zdjęcie samochodu.

Taki wielki problem wprowadzić dla nich możliwość wyboru rocznika albo typoszeregu danego modelu (np W202
Chyba zacznę wprowadzać zasadę na moich przejazdach, że zdejmuję rezerwacje po określonym czasie jeśli dana osoba nie potwierdzi mi szczegółów, tylko nie wiem czy to jest zgodne z regulaminem ( @BlaBlaCar prośba o ustosunkowanie się).


@bircov: (odpowiedź na pierwsze pytanie:) Trudno mi powiedzieć jednoznacznie. Po rozmowie z działem wsparcia - nie powinieneś mieć żadnych nieprzyjemności z powodu odwołania rezerwacji, jeśli ktoś się nie skontaktował, jeśli jasno rzecz zaznaczysz w opisie. Z