Wpis z mikrobloga

X-34 był demonstratorem technologi, latającym laboratorium dla technologi oraz operacji mających mieć zastosowanie dla przyszłych tanich pojazdów kosmicznych wielokrotnego użytku. Celem było obniżenie kosztów startu z 22 000 $ do 2 200 $ za kilogram. 28 sierpnia 1996 roku NASA podpisała kontrakt z Orbital Sciences Corp. na design i wdrożenie X-34 oraz trzy maszyny testowe.

X-34 był długi na 17,77 m. Rozpiętość skrzydeł wynosiła 8,44 metra, a wysokość - 3,5m. Został zaprojektowany do startów w powietrzu przy użyciu samolotu L-1011, komercyjnego samolotu pasażerskiego zmodyfikowanego wcześniej dla innego pojazdu, Pegasusa.

X-34 miał być odczepiany od I-1011, po czym miał odpalać silnik oraz lecieć zaprogramowanym już kursem. Potem rolę przejmował autopilot który kierował pojazd ku normalnemu lotnisku.

X-34 miał być w stanie latać z prędkością ośmiokrotnie większą od prędkości dźwięku oraz osiągać pułap ok. 50 mil (80 km)
Był poligonem dla nowych technologi oraz operacji potrzebnych do wdrożenia następnej generacji pojazdów kosmicznych.

Zaplanowano dla niego 27 lotów testowych, zaczynając od roku 2000. Alternatywnymi miejscami do przyszłych testów miały być kolejno Kalifornia, Nowy Meksyk oraz Floryda.

X-34 miał być napędzany silnikiem Fastrac, zaprojektowanym i wdrożonym przez inżynierów z Marshall Center. Miał zapewniać ciąg rzędu 267 000 niutonów. Każdy silnik miał kosztować 1.2 miliona $.

Więcej: nasa.gov

#samoloty #lotnictwo #nasa #samolotyorbitalne #projekty #orbitalsciencescorp #x34 #ciekawostki #dragonspamuje
#amatorskietlumaczenie
d.....4 - X-34 był demonstratorem technologi, latającym laboratorium dla technologi o...

źródło: comment_djl1T9pYIYm6SLxm5Mmlozs5r2bAJnkE.jpg

Pobierz
  • 5