Wpis z mikrobloga

chcę się nauczyć w #programowanie, jestem kompletnie zielona, studiuję co prawda matmę (więc umysł ścisły dość) i moje umiejętności informatyczne przekraczają poziom umiejętności przeciętnego różowego, ale nigdy swoich sił w kodzeniu nie próbowałam. po sesji chciałabym się zmierzyć z tym i stąd moje pytanie - python czy ruby? ( ͡° ͜ʖ ͡°) a może kompletnie nie tędy droga? #pytanie #informatyka #naukaprogramowania
  • 35
@nuxxie:

Z dwojga złego python, ale ani on, ani ruby nie mają szerszego zastosowania w tworzeniu oprogramowania. Ruby jest dobry, no w zasadzie do niczego, a python to raczej zabawka dla adminów, naukowców i w niewielkim stopniu webdeveloperów.

Skoro studiujesz matmę, czyli coś tam już rozumiesz, to uderzałbym w c++ albo javę. Trochę więcej roboty przy nauce, ale dostaje się do ręki solidne narzędzie, a nie zabawkę.
c++ będę miała na uczelni teraz, przez najbliższy rok, więc z nauką tego języka poczekam - zobaczę, co mi wyłożą na studiach i czy mnie w tym kierunku pociągnie. póki co chciałabym się z czymś posiłować samodzielnie i chyba rzeczywiście w takim razie zacznę od pythona, tym bardziej, że za ścianą studenckiego mieszkania mam pythonowego wyjadacza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
serdecznie dzięki za odpowiedzi <3

@Kooneer robi się!
@bonald: Widzę, że mamy do czynienia z ekspertem.


@kisi3l: Ta? A do czego używa się ruby'ego poza RoR? Cały jeden framework i do tego niszowy. Z kolei popularność pythona wynika z jego zastosowań naukowych.

Żeby była jasność, ja programowałem w obu tych językach i są bardzo fajne. Ale jak się popatrzy na oferty pracy w naszym kraju, to jest dość marnie.
@nuxxie: Jednym z nieglupich pomyslow jest wyjscie od podstaw, np. rownolegle z nauka samych standardow czy to bedzie pyton czy co innego.