Wpis z mikrobloga

@I_am_not_Even Stare były "kodowane tak", że pierwsza cyfra, numer serii (1,2,3,4,5,6,7,8), druga i trzecia to zazwyczaj była pojemność silnika ("320"- seria 3, 2,0l.; "328" - seria 3, 2.8l; "530" - seria 5, 3.0l itd). Nie zawsze się to zgadzało - np. 320 z silnikiem 2.2, 323 z silnikiem 2.5 ale z grubsza było ok.
Do tego czasami był dopisek na końcu: "i" (sedan/kombi benzyna), "d" (sedan/kombi diesel), "A" (automat), "L" (przedłużana), "Ci"
@gumojad: 3.5 V8 zastąpiło 3.0 V8 - ale oznaczenie też się zmieniło 3.0 miało oznaczenie 730i, 3.5 to było 735i, a dla 4.0 i 4.4 zostało 740i, ale z VINu/rocznika/wyglądu silnika wyjdzie co tam siedzi pod maską