Wpis z mikrobloga

Falcon Heavy już niedługo

http://florydziak.blogspot.com/2016/04/falcon-heavy-juz-niedugo.html

Czytelnicy pamiętają zdjęcia z Landing Zone 1. Jest tam obecnie tylko JEDNA platforma do lądowania. Loty Falcona Heavy będą potrzebowały minimum dwóch a docelowo nawet trzech platform. Falcon Heavy ma lecieć już w listopadzie 2016. W czasie mojej wizyty nie zauważyłem ani śladu jakichkolwiek przygotowań do budowy następnych platform (choć pracownicy SpaceX wspominali że przygotowują się do tego). Więc wielkim pytaniem jest - co SpaceX planuje?

Zbudowanie dodatkowej platformy do listopada jest zupełnie możliwe a brak jakichkolwiek prac można wytłumaczyć sezonem rozrodczym ptaszka Scrub-Jay - do 30 czerwca zabronione są jakiekolwiek prace na terenach na których te ptaszki mają gniazda. W międzyczasie SpaceX może pewnie rozpocząć prace nad zidentyfikowaniem i przenosinami gniazd żółwi oraz złapaniem i przenosinami węży indigo i myszek plażowych.

Porównałem mapkę powyżej z tym co widziałem na miejscu i oto co zauważyłem:

zbiornik na wodę i przyczepa z centrum dowodzenia są. Miejsce na przechowywanie dźwigu też jest, ale sam dźwig akurat był w porcie - SpaceX go nie rusza jako że następne lądowanie jest na barce

najłatwiej było by zbudować platformę #3 - nie ma tam żadnych krzaków i pewnie wylanie kawałka betonu nie było by niczym trudnym.

z punktu widzenia bezpieczeństwa, logicznie było by wybudować najpierw platformę #1, ale wymaga ona największej ilośc prac ziemnych. Wymagała by także przeniesienia stacji meteorologicznej która wydaje się znajdować mniej-więcej na brzegu przyszłej platformy #1.

żółty obszar jest wysypany żwirem, platforma jest na miejscu zielonego, ale jest okrągła.

budowa platformy #4 może być utrudniona jako że jest ona niepokojąco blisko do rur z wodą gaśniczą. Zanim się ją zbuduje (jeżeli kiedykolwiek powstanie), trzeba będzie pewnie te rury przesunąć.

rakieta po wylądowaniu jest przymocowywana do dźwigu a następnie dźwig jedzie z nią dyndającą aż do miejsca gdzie jest piedestał. Tam rakieta jest mocowana i demontowane są nogi. Po zdemontowaniu nóg dwa dźwigi kładą ją na transporter. Z platformy #2 do piedestału jest spory kawałek do przejechania.

#spacex #florydziak #falconheavy #kosmos #mirkokosmos #eksploracjakomosu
nawon - Falcon Heavy już niedługo

http://florydziak.blogspot.com/2016/04/falcon-he...

źródło: comment_v2kgoUTiIhaeV6Y10bIcGlbHtvYyE9E8.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
W temacie Falcona Heavy, wie ktoś jak będzie wyglądała czasowo separacja członów bocznych i środkowego? Środkowy będzie miał więcej paliwa? Albo zmniejszony ciąg? Bo zakładając, że będą takie same, to bez cross-feeda, będą puste w tym samym czasie, a to trochę sprzeczne z animacjami i moimi wyobrażeniami ;).
  • Odpowiedz
@Eugenex: Ze strony SpaceX

Shortly after liftoff the center core engines are throttled down. After the side cores separate, the center core engines throttle back up to full thrust.
  • Odpowiedz