Wpis z mikrobloga

Ponieważ hype ogromny, a otwarta beta dalej trwa - otwieram tag #mopsurecenzuje i przedstawiam subiektywne pierwsze wrażenia z gry OVERWATCH po jednym, całym dniu grania:

Bohaterowie
Bohaterowie widać, że zostali przygotowani starannie. Każdy posiada unikatowy zestaw umiejętności, a o zarzutach względem braku balansu powiem tyle, że każdego zauważyłem, że da się odpowiednio 'skontrować'. Irytował mnie okopany na punkcie Bastion? Biorę Wdowę, albo Smugę i po problemie. Gra jest na tyle dynamiczna, że wejście przeciwnikom na plecy nie stanowi praktycznie żadnego wyzwania. Mogłoby być oczywiście więcej dostępnych postaci, ale te będą dodawane z czasem - z mojego punktu widzenia, tak na pierwszy ogień, mogliby powiększyć pulę bohaterów leczących/wspierających.

Mapy
Nie mam nic tutaj do zarzucenia. Po pierwszym dniu gry, mogę stwierdzić, że wyglądają na zbalansowane dla obu drużyn. Wizualnie bardzo różnorodne, miłe dla oka, pełne drobnych smaczków/easter-egg-ów. Zdatne do gry dla praktycznie każdego typu postaci.

Tryby gry
No i zaczyna się temat rzeka, ale z szacunku do Waszego czasu powiem krótko: tych jest niestety jak na lekarstwo, a wszystkie sprowadzają się do wcześniej Nam znanych mechanik z chociażby takich gier jak TF2 - przejmowanie punktów, rush, eskortowanie wagonu. Blizzard tutaj się nie popisał, mógłby wykazać się większą kreatywnością i liczę, że niebawem pojawią się nowe formy rozgrywek. Bez tego, gra dużo straci, ponieważ mecze będą coraz to bardziej powtarzalne, co może doprowadzić do szybkiego przejedzenia się tytułem. Aczkolwiek przy obecnych trybach bawiłem się wyśmienicie - zarówno po jednej, jak i drugiej stronie barykady.

Interfejs - Menu gry
Interfejs czytelny, prosty, intuicyjny. Chodzi wszystko płynnie, bez zbędnych śmieci. Więcej nie mam nic do dodania w tej kwestii.

Mikropłatności
Jestem zwolennikiem B2P i osobiście nie mam nic przeciwko temu, aby pomimo zakupu produktu, były jakieś dodatkowe mikropłatności. Za coś trzeba serwery opłacić i jeśli to co kupujemy, nie będzie miało bezpośredniego wpływu na rozgrywkę - nie mam nic przeciwko. Teksty postaci, emotki, skórki - nie stanowią dla mnie większego problemu, a jeśli gra mi się spodoba bardzo, to i pewnie takowych zakupu dokonam. Ważne, że z góry zapowiedziano, że kontent niezwiązany z personalizacją będzie dostępny zawsze w pełni. Czyli nie będziemy musieli płacić za nowych bohaterów, dostęp do map etc. - więc tutaj plus. Brzmi i wygląda uczciwie. Nadmienię, że skrzynki ze skórkami, awatary i inne #!$%@? też dostajemy za wbijanie poziomów.

Podsumowanie/Ogólne wrażenia
Grę oceniam dobrze. Do bardzo dobrej sporo brakuje i liczę, że Blizzard wyciągnie wnioski z informacji, które otrzymają od graczy, którzy mieli przyjemność grać w okresie testów. Bardzo przyjemna rozgrywa z piękną oprawą graficzną. Niestety nie jestem przekonany, czy cena produktu jest w tej chwili adekwatna do tego, co otrzymujemy w zamian. Jeśli po premierze, będzie kosztowała 200zł, będę musiał się poważnie zastanowić, czy dokonać zakupu. Na ten moment brakuje mi ciekawszych trybów gry, większej ilości postaci, personalizacji ich umiejętności (bez tego, wydaje mi się, że gra szybko stanie się monotonna). Oceniając cyfrowo, dałbym 3,5-4/5.

Wady/Zalety

ZALETY:
- Świetna grafika.
- Dopracowani bohaterowie.
- Dynamiczny i przyjemny gameplay.
- Model płatności.

WADY:
- (prawdpodopodobnie) Cena.
- Uboga liczba trybów gry.
- Brak personalizacji postaci względem ich umiejętności.

Jeśli w jakiś sposób pomoże Ci powyższy tekst w podjęciu decyzji, czy warto zagrać/kupić - daj plusika. Będę wiedział, że nie skrobałem tego na marne, a i za obserwowanie tagu #mopsurecenzuje się nie obrażę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#mmo #fps #overwatch #gry #recenzja
Niewierny_Mops - Ponieważ hype ogromny, a otwarta beta dalej trwa - otwieram tag #mop...

źródło: comment_FfZmiWQkI8mfMiWDMZ0hoNAN52w9tXub.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@Niewierny_Mops: Prawda, że nie grałeś w TF2 i nie wiesz jak dobrze zrealizowana może być taka gra?

Jadąc od góry:
1. Balans postaci jest fatalny i one same są kompletnie niewyważone
2. Mapy cierpią ze względu na długie trasy do objectivów, a niektóre miejscówki mają zbyt mało alternatywnych tras.
3. Gra nie będzie kosztowała 200 zł tylko około 160 - a za 200 zł jest wersja z bonusami do WoWa, Diablo
  • Odpowiedz
@Sarpens: 300-350 godzin w TF2 mam ( ͡° ͜ʖ ͡°) odniosłem się do TF2, wyłącznie względem trybów gry.

Jadąc od góry:
1. Jak pisałem - moim zdaniem jest balans ok i osobiście nie miałem większego problemu w tej kwestii.
2. Odnośnie tras do objectivów zauważyłem, że faktycznie momentami trzeba było kupę czasu się przedzierać do wyznaczonego miejsca i tu dziękuję za uwagę, gdyż o tym zapomniałem. Uznałem,
  • Odpowiedz
@Niewierny_Mops: Sorry za pierwszą frustrację, ale trochę mnie ta gra rozczarowała ( ͡° ʖ̯ ͡°) Tryb gryb 6v6 pod taki pseudo competitive. Ktoś tu próbuje zrobić drugą Dotę pod turnieje i pro gaming, ale na mapach panuje straszny chaos i ciężko o jakąś większą synergię kilku bohaterów. W grę przyjemnie gra się ze znajomymi, ale Ci się szybko wykruszą przez znikomą ilość trybu i map, a granie
  • Odpowiedz
@Sarpens: Jaka tam frustracja Mirek - głowa do góry na pochybel. Faktycznie gra jest overhyped, prawie rok biegania za marchewką na kiju, a jak dorwałem to już taka smakowita nie była jak wyglądała. Pewnie i tak kupię, bo obecnie straszna posucha jeśli chodzi o jakieś ciekawe premiery pod multi - liczę serio, że wyciągną wnioski bo to skończy jak HoTS ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Niewierny_Mops: 200 złoty za ten tytuł to sorki, ale troszkę żart. Bo edycja rozszerzona zawiera dodatkowo jakieś skiny, a podstawowej w pudełku nie dostaniesz. Jak na tytuł za pełną cenę to ocena 3 średnia gra. Brak trybu singiel, gdzie przy takim codzie czy bf, a nawet destiny dostajesz Multi na setki godzin plus jakąś kampanię. Strzelanie to tak trochę...meh. Kompletnie nie czuć broni, strzela się jak z pistolecików na wodę. Gra
  • Odpowiedz