Wpis z mikrobloga

Czy napinacz paska wielorowkowego powinien drgać (dosyć mocno) podczas uruchomionej klimatyzacji? Ostatnio robiłem ozonowanie klimy i chodziła na max. przez pół godziny. Wróciłem do domu i jak chciałem jechać drugi raz to pasek spadł.
Mechanik stwierdził, że rolka mogła się zatrzeć i wymienił (chociaż jak patrzyłem to kręciła się normalnie). Po założeniu paska zauważyłem, że bez klimy napinacz normalnie stoi w miejscu, a po włączeniu (na większy poziom) cały drga (tak jak narysowałem strzałki). Podejrzewam, że to przez to spadł mi ten pasek. Pytanie czy to normalne czy szykować się na jakąś wymianę? Sam napinacz (INA) i pasek (Bosch) mają 2 lata (30k km).
#mechanikasamochodowa #mechanika #motoryzacja
razor535 - Czy napinacz paska wielorowkowego powinien drgać (dosyć mocno) podczas uru...

źródło: comment_wuTUPRGQUXBtYBWmc1WvlqnKZN4AMApw.jpg

Pobierz
  • 9
@Kacpoo: od zmiany obciążenia jest elektrosprzęgło na sprężarce. ale napinacz nie ma prawa drgać. nic co jest zaprojektowane do ruchu obrotowego nie może drgać, bo się zużywa szybciej.
@sebawo: jak czesto masz do czynienia z takimi napinaczami? ja na codzienr ogladam i jest to czeste zjawisko. a sprzegielko w sprezarce jest po to zeby klima dzialala lub nie.
Wynika to z tego że sprężarka klimy nie ma stałego obciążenia tylko zmienne.


@Kacpoo: to zmienne obciążenie wynika z czego? ano z tego czy elektrosprzęgło jest włączone czy nie. Jak klima chodzi, obciążenie jest w miarę stałe.
To że nie mam do czynienia z tym na co dzień nie oznacza, że nie mogę się wypowiedzieć w temacie. Nie zachowuj się jak typowy Janusz mechanik, co to pozjadał wszystkie rozumy, bo naprawiał