Wpis z mikrobloga

@M4ks ja bardziej tutaj o złożoności kodu mówię. Poza tym spora szansa że mógłbym się zgubić miejscami nie siedząc na co dzień w gamedevie - ale tak, też bym chętnie posłuchał co i jak porobione. A co do xora - nie ucz scenowca sztuczek :) poza tym mam wrażenie ze wiesz że dzwonią ale nie do końca gdzie i dlaczego :) Zresztą tego typu tricków jest cała masa i już teraz żeby
@Henrar: Co w PS3 siedzi to wiem (mamy developerski zestaw PS3 w firmie jakby co), ale jak konkretnie jest U4 napisany to ani ty ani ja nie wiemy. Pewnie za jakiś czas pojawią się prezentacje czy inne materiały ale teraz sobie można zgadywać. clang czy nie, optymalizacja ręczna wcale nie jest czasami głupim pomysłem.
@WebnetMobile: Clang akurat jest pewny, bo na GDC Sony o tym mówiło przy okazji premiery PS4 i zmian s toolchainie. Ano nie jest, ale wątpię, by to klepali na Jaguara, prędzej wszystko co trzeba przerzucili na Radeona. Chyba już TLoU remastered z tego korzystał.
@Croudflup: Chodzi o to, ze jak masz ujednolicony sprzet to mozesz pisac kod odwolujac sie bezposrednio do tego konkretnego sprzetu (bez zadnych dodatkowych warstw) przez co jest duzo, duzo szybciej.

Nie jest to mozliwe na roznorodnych konfiguracjach jak w swiecie PC, chyba, ze chcesz pisac pod konkretna serie procesora np i7 Skylake zakladajac, ze kazde wydanie ma np te same instrukcje. Dlatego powstaja API ktore ujednolicaja caly ten garbage i pozwalaja
ładnie to wygląda.

@TypowyNerd: >konsole nie potrzebuja miliona GHz a dedykowane im gry sa zlozone, zaawansowane mechanika oraz grafika. np Taki Uncharted 4.

w innych gierkach na PC efekty dodatkowe można sobie wyłączyć. nie ma zwyczajnie tak efektownej gry, żeby to pokazać. Batman miał więcej nietoperzy w pokazówce. Wiedźmin ma włosy. pare gierek korzysta, ale nie ma tak pieczołowicie zrobionego środowiska, mimo że wyglądają ładnie.
A co do xora - nie ucz scenowca sztuczek :) poza tym mam wrażenie ze wiesz że dzwonią ale nie do końca gdzie i dlaczego :) Zresztą tego typu tricków jest cała masa i już teraz żeby dobrze optymalizować to na sporo rzeczy trzeba zwracać uwagę (np rozpiszesz pętle a będzie wolniej bo zapomniałeś o charakterystyce cache w procesorze etc :)


@WebnetMobile: Może nie :) wyniosły, ale :) mocno protekcjonalny :)