Wpis z mikrobloga

Mireczki udało się. Po 5 dniach za kółkiem Hondy Civic Type-R wiem już o niej wszystko. Kocham ją tak samo mocno jak i nienawidzę... Pierwsze benzynowe turbo VTEC, 2.0 310 KM i aż 400 Nm. Dla porównania poprzedni Type-R miał 200 KM i 193 Nm. Silnik tam się kręcił do 9000 obrotów i wył przy tym jak szlifierka. Zresztą, tak też nazywano te VTECi. Nowa jednostka mimo iż ma turbo, coś ma ze starych wolnossaków, bowiem kręci się do 7000! Jak na turbo to baaaardzo dużo.

Ogólnie wystarczy trasa 50 km, aby znienawidzić ten samochód i zostawić go w rowie. Auto jakbyśmy nie jechali to skacze jak piłeczka pinkgpongowa i do tego jest tak dudniąco głośne że odpada wam głowa. Po każdej trasie wychodząc z auta czujemy się jak po kilku godzinach w klubie. Pod włosami czujemy jedno wielkie szumienie... Do tego wszystkiego zawias pozwala nam zgadywać po liściu jakiego drzewa przejechaliśmy, a jeszcze jest tryb +R który adaptacyjnie utwardza je. Wtedy jedziemy deską, tak po prostu. Jest jeszcze kwestia wsiadania do przodu gdzie trzeba się trochę nagimnastykować aby pokonać ogromne kubły. Na szczęście są mega wygodne. Trasę tym autem trzeba rozpatrywać jako karę...

Co innego na torze lub na nocnych pojeżdzawkach. Wtedy nowa Honda Civic Type-R jest FENOMENALNA. To najlepsza i najszybsza przednionapędówka na rynku. Układ kierowniczy, hamulce, zawieszenie i silnik są zestrojone idealnie. Po prostu idealnie. Reakcja na gaz jest bardzo dobra i co ważne, można już przy 2000 obrotów wklepać gaz na maksa w podłogę, a auto będzie przyśpieszać. Ooooj bardzo mocno przyśpieszać. 100-200 km/h robi szybciej niż niemal cała konkurencja i to zarówno pędzona na 1 jak i na 2 osie. Przykładowo od Golfa R jest szyba o półtorej sekundy! Samochód idzie równo albo i minimalnie szybciej niż A45 AMG i RS3. Szok. Z miejsca też jest nieźle, bo robi powtarzalne 5.9 sekund. Wiem, zaraz powiecie że cztero łapy schodzą poniżej 5 s. Owszem, ale tylko z procedurą startu, taki Golf R bez niej robi własnie 6 s, a RS3 robi 5,1-5,3 sekund. Potem Civic nabiera tempa i te auta dogania i przegania. No ogólnie pocisk, ale też ze względu na wagę: 1385 kg, podczas gdy np RS3 waży 1520, a Golf R 1505 kg. Różnica naprawdę duża, nie dziwi tez fakt, że Civic na torze zjada każde inne auto. Byłbym zapomniał, Type-R ma szperę!

Ogólnie auto wygląda jakby się urwało z planu szybkich i wściekłych ale mi osobiście to się podoba. Wygląda brutalnie i agresywnie jak żaden inny HH na rynku. Wloty, wlociki, 4 rury i ten wielkie spojler! no jest kozak! Ależ to musi być koszmar dla detailera aby to doczyścić, tam jest tyle załamań... Prze ten wygląd każdemu w mieście włącza się tez tryb ściganta. Stoisz spokojnie na światłach, albo powoli odbijasz się od kolejnych dziur, a tu siada Ci na dupie jakiś idiota w starym Audi i próbuje Cie podpuszczać... Z miejsca to samo, mialem raz zawodnika w X6 M50d, gdzie cały czas ruszał na maxa, potem widział że ja nie jade i znowu to samo. No cóż, Honda szybsza niż wygląda :)

Co ciekawe przy całej tej swojej hardcorowej otoczce jest to też najbardziej pojemny i pakowny HH. Fotele magic seats, ogromny kufer no coś pięknego! Spokojnie dwa komplety opon kół się zmieszczą :) We wnętrzu to co mi sie nie podoba to stacja multimedialna wyglądająca jak jakiś kenwood czy pionier wrzucany do tuningowych fur. Wyglada na nieseryjna.

Podsumowując do jazdy na codzień tragiczne auto. Na weekendowe pojeżdzawki i na track daye najlepsze. Dodatkowo najszybsza przednionapędówka na rynku jak i nie w historii. Mowa tutaj o przyśpieszeniu z danej prędkości a nie z miejsca.

Do poczytania nieco więcej i sporo zdjęć:

http://autowizja.pl/2016/06/honda-civic-type-r-2015-test/

i tutaj pomiary:

http://autowizja.pl/2016/06/honda-civic-type-r-2015-310-km-pomiary/

#autowizja <- mój tag o testowaniu samochodów

#samochody #motoryzacja #honda #carboners
pussyrider - Mireczki udało się. Po 5 dniach za kółkiem Hondy Civic Type-R wiem już o...

źródło: comment_bV74J2yuhYH3s43sAIIf39YPyXPnHX3D.jpg

Pobierz
  • 44
@pussyrider: z rolki to co najwyżej mógłbym liczyć, że wyboje by Cie wyhamowały w Civiku ( ͡ ͜ʖ ͡) Z zatrzymanego miałbym szanse być mniej jak dwie długości auta z tyłu do 100 km/h ( ͡º ͜ʖ͡º)
@pussyrider:

fajna furka :)

sam mam czasami pojeździć starszy modele z 2.2 i-CTDi przekręconym na ~180 KM porostu miodzio :) banan od ucha do ucha :) a miny wszystkich golfów i A3 jak objeżdżam porostu bezcenna :) choć z twoim to żadnych szans :) choć pewnie podobnie kocham moją jak ty twoją :)
@PanJanKochany: @SamiS: dwa inne auta :) i wynik konfrontacji 1 na 1 z rolki nie jest taki pewny :) niedługo napiszę trochę więcej!

@wurst: odczucia z jazdy Type-R są bardzo podobne własnie do STI czy EVO. Takie mechaniczne dźwieki dochodzą z auta, jest piekielnie sztywno i twardo. Tak męsko a nie elektronicznie jak wiekszość nowych aut :)

@Sir_Well_Endowed: testowałem i to kilka sztuk :) 520d, 535i np :)
@Sir_Well_Endowed: przeskoki w BMW rozwoju każdego auta są ogromne ale również tracą nieco na jakości. Moim zdaniem e39 było lepiej wykonane niż e60 które było lepiej wykonane niż F10. Wciąż jest to jednak klasa premium i jeździ tym autem się świetnie. 520d jest spoko jak sie chce mieć spalanie na poziomie 5 litrów i przecietne osiągi. Jak diesel to tylko 530 lub 535d - R6 ma świetną kulture pracy i mocy