Wpis z mikrobloga

Cześć. Chciałbym się zapytać o to czy przejście z Canona 5D Mark III na jakąś kamerą, która posiada lepsze podpróbkowanie kolorów będzie receptą na swobodę w kolorowaniu materiału?


Mówiąc inaczej, chciałbym się spytać czy jeśli zmienię sprzęt na taki, który ma lepsze podpróbkowanie kolorów to będzie to właśnie sposób na przyjemniejszą korektę kolorów. Czy będę wtedy mógł sobie po prostu pozwolić w kolorowaniu na więcej. I czy tylko podpróbkowanie na to wpływa.

Dotychczas pracowałem na podpróbkowaniu 4:0:0 lub 4:2:0.
Czy jak zacznę fimować kamerami mającymi 4:2:2 to uzyskam widoczną jakościowo zmianę?

No bo spójrzcie, koloruje sobie taki film i w programie do kolorowania postanowiłem wyciągnąć wiele detali z nieba. przyciemnić niebo, nadać im większy kontrast i bardziej granatowy kolor. Udało się, ale w ruchu wygląda to koszmarnie. Wszędzie wokół widać „ruchome piksele”.

Tutaj moja próbka jakby ktoś chciał zobaczyć na niebo, plik waży tylko 10 megabajtów bo jest to kilka sekund, ale w bardzo dobrej jakości. Materiał z Canon 5D Mark III: https://we.tl/EOPyAh5XsI


Jest ktoś w stanie wyjaśnić te wątpliwości i odpowiedzieć mi na moje pytanie?

#pytanie #filmowanie #film #dslr #canon #filmy #lustrzanki #kiciochpyta
  • 6
@Bunch: masz wgrany Magic Lantern? Jak tak poszukaj jak włączyć w Magic Lantern nagrywanie w 14 bit RAW. Dodatkowo zwiększ bitrate, w 5D Mark III jak masz dobrą kartę pamięci to można już go nieźle podkręcić.
I jeszcze picture style możesz pobrać technicolor cinestyle jak wyżej w komentarzu.
@Wapniak: To zależy czego oczekujesz oraz co i jak często kręcisz. Ogólnie Puszki od Canona jak najbardziej nadają się do kręcenia filmów w RAW z użyciem Magic Lantern, co na etapie post produkcji da ci możliwość wyciągnięcia o wiele więcej z materiału.
Przejście na kamerę z lepszym próbkowaniem dużo zmieni chociaż to są większe koszty niż przy Lustrzance.

Wrzuć proszę filmik na youtube lub vimeo.

@kj5: @LetMeCaptureIt: owszem, Magic