Aktywne Wpisy
TSR44 +297
damianooo8 +9
#zwiazki #kiciochpyta #rozowepaski #niebieskiepaski #malzenstwo
Czy własną żonę można zgwałcić? W sensie czy prawnie jest to tak zaklasyfikowane? Jeśli mam żonę a ona odmówi współżycia, wtedy ja ją do niego przymuszę siłą, to czy to jest prawnie uznane jako gwałt?
Pytam serio. Bo mi ta kwestia kompletnie umknęła ze świadomości. Jak jeszcze chodziłem do kościoła to pamiętam że kościół katolicki zabraniał kobietom odmawiania współżycia.
Czy własną żonę można zgwałcić? W sensie czy prawnie jest to tak zaklasyfikowane? Jeśli mam żonę a ona odmówi współżycia, wtedy ja ją do niego przymuszę siłą, to czy to jest prawnie uznane jako gwałt?
Pytam serio. Bo mi ta kwestia kompletnie umknęła ze świadomości. Jak jeszcze chodziłem do kościoła to pamiętam że kościół katolicki zabraniał kobietom odmawiania współżycia.
Kontrola lotów zrobiła niedźwiedzią przysługę załodze, podając ich wysokość. W toku śledztwa ustalono, że była błędna porównując dane z czarnej skrzynki do logów z lotniska Limos. Radar odczytywał dane z transpondera, który natomiast pobierał je z komputera pokładowego.
Niestety w wyniku tego, że komputer wyświetlał wszystkie możliwe ostrzeżenia, piloci zignorowali „too low terrain” jak na ironię było to jedyne prawdziwe ostrzenie. W ostatniej minucie piloci zorientowali się, że są zbyt nisko, niestety lewa krawędź skrzydła złapała taflę wody. Mimo walki pilotów o odzyskanie kontroli Boeing 757 spadł 42 km od lotniska w Limos.
Jako przyczynę katastrofy ustalono błędną obsługę serwisu przez niewykwalifikowanego pracownika firmy sprzątającej, który po czyszczeniu nie usunął srebrnej taśmy z wlotu powietrza, który był kluczowym elementem umożliwiającym poprawne wyliczenie prędkości i wysokości.
Firma Boeing dodatkowo oskarżyła Erica Schreiber Ladrón de Guevara- kapitana lotu 603, że przed wylotem dokonał niewystarczających oględzin maszyny. Warto nadmienić, że ów feralny element był, kontrolowały przez jeszcze 3 inne osoby i nikt nie zauważył kawałka srebrnej taśmy.
Prokuratura postawiła zarzuty nieumyślnego spowodowania katastrofy lotniczej i śmierci 70 osób, za co został skażany na karę wiezienia.
W listopadzie 1996 roku rodziny 41 ofiar wytoczyły batalię sądową przeciwko firmie Boeing oraz przewoźnikowi Aeroperu. Dopiero 13 grudnia 1999 doszło do porozumienia i załatwienia sprawy polubownie. W wyniku ustaleń krewni dostali po 1 milion USD odszkodowania. Dodatkowo Boeing zdecydował się o wprowadzeniu dodatkowych instrukcji dla serwisu oraz pilotów. W nowszych modelach przemodelowany feralny układ tak by nie wymagał zakrywania podczas prac serwisowych.
#katastrofalotnicza #lotnictwo #historia