Wpis z mikrobloga

@Thunder_in_Paradise: Audi z tym silnikiem nie będzie demonem prędkości. W Volvo są świetne benzyniaki, np T5. Volvo ma podobno kiepskiej trwałości automaty. Audi wypada pod tym względem dużo lepiej, tylko pamiętaj że automat + FWD w starszych Audi oznacza skrzynię multitronic, co z kolei na ogół oznacza problemy. Automat tylko z Quattro.

@crackhack: Skoda Superb 2008-2009 spoko samochód, tylko OP chce benzynkę a w tych latach będą tsi z problemem
@Andrzejek_Andrzejek07: Znam. 2k za części i 1.5k za robotę. I robisz ten rozrząd co najwyżej raz. Myślę, że przy 300k przebiegu się tym zainteresuję. Lamenty związane z tym silnikiem są przesadzone, bo ludzie nakupili samochodów z przebiegami >500k km skręconych na 180 i płakali że przy przebiegu 200k km wszystko się sypie. Mój sprowadzony na zamówienie miał 180k i 3 lata i żadnych problemów nie ma po przejechaniu 100k km. 3,5
@Andrzejek_Andrzejek07: Mam przedlifta z końcówki produkcji. Widać jak dbasz tak masz, bo z turbiną nie mam problemów i błędów też nie wywala. Oczywiście po lifcie, czyli od czasow a4 b8 te silniki są poprawione zarowno pod kątem rozrządu jak i wteyskiwaczy.
Widzę tez ze cześci tanieją pomału. To są juz jednak stare samochody.
Tyle kosztuje cały rozrząd, jak się ma rabaty to da się kupić ponizej 2k:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6170569842
@Andrzejek_Andrzejek07 Rozumiem takie podejście, natomiast jeżeli miałbym tak robić, to przy podobnym koszcie utrzymania jeździłbym Astrą 1.7 a nie Audi 3.0. Póki co jeżdżę bezproblemowo, ale mam świadomość, że samochód jest stary i może stać się kapryśny.
@Andrzejek_Andrzejek07: Przykładowo wtryskiwacze dostarcza Bosch i kosztują one w ASO ok 2k pln za sztukę. Kupowane poza ASO kosztują połowę tego i różnią się numerkiem, bo jedne mają nr Audi, a drugie nr Bosch. Szkoda byłoby mi tyle przepłacić.
Pewny jestem natomiast, że jak bym wymieniał wahacze lub amortyzatory, które wciąż u mnie są fabryczne, to bym wziął z ASO, bo bym chciał żeby samochód zachował swoje właściwości jezdne.
@poczekaj Co innego wtryskiwacz ktorego przeciez audi samo w sobie nie produkuje, co innego amortyzator. Całe zawsieszenie, rozrzad robie na serwisowkach, pytalem sie czlowieka co w serwisie volvo prscowal, to mowil mi ze nowe zamienniki pompy wody na starcie maja gorsze wartosci niz te serwisowe, po 3 zmianach. Wszelkie czujniki rowniez bez sensu kupowac serwisowe, bo zaden producent samochodow ich osobiscie nie produkuje, ale wszelkie czesci zawieszenia, swoznie kosci, tuleje, wahacze sprezyny
@poczekaj
@Thunder_in_Paradise: Audi z tym silnikiem nie będzie demonem prędkości. W Volvo są świetne benzyniaki, np T5. Volvo ma podobno kiepskiej trwałości automaty. Audi wypada pod tym względem dużo lepiej, tylko pamiętaj że automat + FWD w starszych Audi oznacza skrzynię multitronic, co z kolei na ogół oznacza problemy. Automat tylko z Quattro.

No są jeszcze mocniejsze benzyny 2.8 i 3.2 ale to Fsi i z tego co czytałem to nie