Odbojnica kolejowa - dodatkowy element toru kolejowego lub tramwajowego, montowany na mostach, wiaduktach, estakadach, zakrzywieniach trasy, rozwidleniach lub też w pobliżu peronów (tam gdzie na poboczu mogą przebywać ludzie). Może być w różnej formie – dodatkowa szyna, kątownik lub wygięta blacha. Jej zadaniem jest ochrona przed dalszym poprzecznym przemieszczaniem się taboru po wykolejeniu i wyprowadzeniu go poza konstrukcję.
@eloar słownik slangu takie wiarygodne źródło. Wpisz sobie moją wersję w google i zobacz wyniki. Nie każdy operuje prastarą polszczyzną, mnie w szkole uczyli że dla l. mnogiej rodzaju żeńskiego czasownik ma końcówkę ły od robiły a nie robili.
@Stragan: to jest archaizm. pełno ich w literaturze, zabieg jest celowy. Źródło nielepsze niż inne. Najważniejsze jest to, że "srały muchy, będzie wiosna" =/= "sranie w banie"
Komentarz usunięty przez autora
[Wyjaśnienie](http://www.miejski.pl/slowo-Srali+muchy+b%C4%99dzie+wiosna%2C+trawa+po+kolana+ros%C5%82a!)
@xandra: Uwielbiam jak osoby nie mające o czymś pojęcia wypowiadają się na dany temat. To nie ma nic wspólnego z usztywnieniem obiektu.
@kisiowy: Tak jak już wcześniej padło, są to odbojnice i zapobiegają przed spadnieciem pociagu z obiektu w razie wykolejenia