Wpis z mikrobloga

#gry #steam #gamedev
Czy w dzisiejszych czasach, nowa gra w stylu starego Age of Empires 2 ma sens? Szukamy aktualnie pomysłú na grę, którą można wydać na steamie. Oczywiście multiplayer głównie.
Obecne pomysły:
-rts starego typu
-strategia typu europa universalis
Nad starym "ejdżem" pracowało 30 osób, z dzisiejszą technologią da się to zmieścić w 3 osobach, więc z motyką na słońce raczej nie. Pytanie tylko czy gry tego typu nadal mają swoich fanów. Widzę na steamie, że Age 2 ma się bardzo dobrze, serwery pełne, a gra kosztuje przecież kilkanaście euro. Tylko czy to nie jest "zapach legendy", który otwiera portfele graczy?
Brakuje mi w nowych grach tego klimatu: starych ejdżów, settlersów, majesty, pharahoh, etc.
  • 33
@Ragnarek: Mam AoE2 i pocinam często, gra ciągnie do siebie właśnie przez to, że nie ma wielu konkurencyjnych świeżych tytułów. Jest jeszcze darmowa 0AD.
IMO dobrze zareklamowana na rynku zachodnim taka gra ma sens.
@Ragnarek: oczywiscie, ja gram chyba tylko w takie gry, a teraz jest coraz wiekszy problem z odpalaniem ich pod win8 czy 10. Ale musisz sie liczyc z tym, ze milionow graczy n bedzie, a i Ci co beda to raczej wieczorowo/niedzielni
@Ragnarek: Moim zdaniem niestety nie ma. Aktualne trendy nie pokrywają się z RTSami. 4x jeszcze jakoś się trzymają, ale kilka serii zdominowało rynek. Oczywiście, da się coś zarobić, ale grono odbiorców będzie znacznie mniejsze niż w przypadku szybko robionych klikaczy czy wiecznych early access survivali. Dużo zależy od was, czy kierujecie się tylko zarobkiem czy jest jakaś pasja. Warto wpierw puścić parę gier, które zrobione na szybko zapewnią nieco finansów na
@GIBbeer: też mam AoE2, optymalizacją to się microsoft nie popisał ;) wygląda to tak jakby na siłe tego multi podpięli pod steama i tylko chcą $ za DLC :)
@Pentylion: milionów do dobrego zarobku naprawdę nie trzeba, wystarczy kilkuset fanatyków, którzy będą używali np. mikropłatności (nie pay2win)
@wuju84: @spiritus: można oczywiście coś takiego zrobić i nawet na mikro byłby pomysł, jakieś fajne stroje, znaczki narodowe, etc. na pewno
@Ragnarek: każda gra ma szansę trafić do swojej niszy jeśli jest dobrze zrobiona. Problem z AoE jest taki że... AoE istnieje i ma się dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°) Cossacks 3 zostało niedawno wydane. i gra jest w miarę w porządku. Ale imo nie zdobyła aż takiej rzeszy fanów jak powinna wobec pieniędzy wtopionych w marketing.
Ostatnio wyszedł też klon Pharaoh czy innych gier tego typu, gra
@nieumiemtanczyc: trzech to by potrzeba samych grafików. Nie da rady dziś odwalić grafiki jak X lat temu, nie muszą być wodotryski ale jednak przyzwoite z animacjami. Jak proces produkcji nie miałby być w latach to co najmniej 3 (z zafixowaną kamerą, bo jak budynki 3D to więcej). Do tego ze 2-3 programistów + dźwiękowiec + ktoś od UI.
Zespół 10 osobowy min.
@Ragnarek: daltego 10 a nie 30. Dziś też jednak masz inny poziom grafiki i konkurencje która nie pozwoli grzebać gry 2-3 lata. No i AoE było tytułem AAA, coś na tym poziomie dziś byłoby free2play

Jako grafik odmawiam komentarza do tanich grafików :V