Wpis z mikrobloga

Potrzebuję porady w kwestii zakupu aparatu. Niestety nie znam się zbyt dobrze na fotografii. Opiszę może krótko co chciałbym osiągnąć i jaki mam pomysł. Chciałbym stworzyć program sterujący lustrzanką (DSLR Canona) z poziomu komputera (z wykorzystaniem SDK Canona). Aparat miałby być umieszczony w środowisku o raczej normalnym poziomie światła sztucznego (wewnątrz budynku), rozważam montaż dodatkowego źródła światła (np. ring). Abym mógł nim sterować musi to być Canon (oferuje najlepsze narzędzia programistyczne z tego co udało mi się ustalić). Teraz przejdę do konkretnych pytań:

1) Jakiego obiektywu potrzebuję aby uzyskać wyraźne zdjęcia osób z odległości +/- 1.5m? Czy obiektywy kitowe 18-55mm f/3.5-5.6 nadają się do takiego celu? Zależy mi na tym, aby zdjęcie było dobrej jakości.
2) Którą lustrzankę Canona byście polecili? Co myślicie o EOS 1100D?
3) Na co zwracać uwagę przy poszukiwaniach używanego sprzętu? Jak nie wpaść na minę?

#fotografia #canon
  • 7
  • Odpowiedz
@NocnyMarek:
Ad. 1 - a jakie miałoby być zastosowanie tych zdjęć? Wyraźne zdjęcia dobrej jakości to zrobi prawie każdy obiektyw, kitowe na pewno sobie poradzą. Zabawa zaczyna się jak chcesz uzyskać efekty artystyczne, np. małą głębię ostrości za pomocą obiektywu tzw. portretowego.
  • Odpowiedz
@4833478: co do zastosowania to chodzi o coś w stylu fotobudki. Domyślam się, że na kitowym obiektywie nie uzyskam efektu rozmycia tła, ale powiedzmy że myślę o prostszym wariancie z jednolitym tłem umieszczonym około 1 metra za fotografowanymi osobami.
  • Odpowiedz
@NocnyMarek: Do takiego zastosowania to spokojnie KIT wystarczy, a body najtańsze które się nada z punktu widzenia oprogramowania. Co do używanych to nie wiem. Trzeba jakoś sprawdzić czy nie zajechany, nie po kąpieli w piasku itp.
  • Odpowiedz