Wpis z mikrobloga

mircy spece od #bmw #mechanikasamochodowa

Mega dziwna akcja dzisiaj się #!$%@?ła.
Pacjent BMW E46 318i n42b20
Pojechałem do pracy jak gdyby nigdy nic, przesiedziałem swoje no i wracam na parking (podziemny +12 temperatura jeśli miałoby to znaczenie :p) wsiadam w auto, odpalam a tu klops. Auto się trzęsie, nie pali któryś gar, czuć spaliny, obroty falują kontrolka silnika mruga a potem zapaliła się na dobre.
Dojechałem do domu, bo niedaleko a auta nie mogłem zostawić na parkingu, podpiąłem pod INPE:

Errory:

274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
Error counter: 0 Logistic counter: 0
1. Umweltsatz Mileage 2960 km Engine speed (nmot) 3360.00 /min rel. air filling (rl) 145.50 % Engine temperature (tmot) -31.50 degrees C gas level (tfst) 42.00 l
2. Umweltsatz Mileage 230560 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min rel. air filling (rl) 191.25 % Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C gas level (tfst) 255.00 l
Katschädigende Aussetzer Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 4E E1 15 00 00 01 28 54 C2 16 2A 5A 10 FF FF FF FF FF FF FF FF FF ------------------------------------------------------------

2742 CDKMD00 - Misfire detection cyl.1
Error counter: 19 Logistic counter: 67
1. Umweltsatz Mileage 2960 km Engine speed (nmot) 3360.00 /min rel. air filling (rl) 145.50 % Engine temperature (tmot) -31.50 degrees C gas level (tfst) 42.00 l
2. Umweltsatz Mileage 230560 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min rel. air filling (rl) 191.25 % Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C gas level (tfst) 255.00 l
Katschädigende Aussetzer Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 42 E1 15 13 43 01 28 54 C2 16 2A 5A 10 FF FF FF FF FF FF FF FF FF

2753 CDKDZKU0 - Monitoring ign. coil 1
Error counter: 0
Logistic counter: 0
1. Umweltsatz Mileage 2960 km Engine speed (nmot) 3360.00 /min Engine temperature (tmot) 97.50 degrees C Calculated load (rml) 38.67 % Supply voltage (ub) 15.35 V
2. Umweltsatz Mileage 252330 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C Calculated load (rml) 99.60 % Supply voltage (ub) 24.02 V
Kurzschluss nach Plus oder Nichtimpedanz Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 53 61 01 00 00 01 28 54 C2 63 A3 62 91 FF FF FF FF FF FF FF FF FF =============================================================

Pytanie jest o kiego pieruna tu chodzi?
Cewka? Sonda lambda? wtf?
No i najgorsze, że chyba będę musiał to ogarnąć sam, bo siedzę w Pradze i nie znam tu żadnego zaufanego mechanika a druciarzom nie oddam. No i ciężko by było się z pepikami dogadać. Jest jeszcze opcja oddania do ASO, ale w polskim aso płacisz jak za zboże a co dopiero w tej #!$%@? Pradze.

#pomuszcie
sambarumba - mircy spece od #bmw #mechanikasamochodowa 

Mega dziwna akcja dzisiaj ...

źródło: comment_5cXUKFMGTncHClMsgz9sgQyqU8uvzRbv.jpg

Pobierz
  • 28
@hrex: @tomi_lee: vvt raczej w porządalu. Chociaż w sumie nigdy nie wiadomo, spróbuję odłączyć czujnik valvotrona zobaczymy co się będzie wtedy działo. No ale tak z godziny na godzine by się stało? valvotron dawałby pewnie znaki wcześniej...
Nie mam podtlenku gazotu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Problem z kupnem cewki jest taki, że nie jestem u siebie xD ale już powoli szukam xD
@sambarumba: Odłłączaj kolejno cewki i sprawdzaj czy jest różnica po odłączeniu, jak będzie brak reakcji przy którejś cewce to wtedy wiadomo że jest walnięta. Też ostatnio miałem ten sam przypadek, okazała się oczywiście cewka.
Jeszcze jedno pytanie, na ile bezpieczne jest przejechanie się jakieś 3km bez jednego gara? xD


@sambarumba: Tutaj masz o tyle dobrze, że silnik wykrył brak zapłonu i pewnie odciął paliwo na tym garze. Więc mniej spali i nie zjara katalizatora.
@adrix: @Jemigrant: @ProudToBePolish: @hrex:

Ok, podmieniłem cewki pierwsza z drugą (na szczęście akurat pierwsza się #!$%@?ła, bo nie mogłem zdjąć pokrywy, brakło mi akurat takiego torxa żeby zdjąć panel filtra nad pokrywą xD) i faktycznie błąd przeszedł na drugi cylinder. #!$%@? cewka była tam chyba od nowości bo oryginał BMW.

Tak więc jutro muszę podzwonić po pepikach coby mi ogarnęli jakiegoś boscha, chyba, że panowie rekomendujecie inną firmę