Wpis z mikrobloga

Wykopowicze,

mogliście dziś zauważyć pewne utrudnienia w działaniu serwisu - to wynik intensywnych prac związanych z wprowadzeniem koniecznych zmian w infrastrukturze serwisu. A mówiąc tak bardziej po ludzku: przenosimy się do nowej, lepszej serwerowni - Beyond.pl ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Najtrudniejszy etap za nami, obecnie działamy już na nowych serwerach, choć jeszcze trochę pracy przed nami. Trzymajcie mocno kciuki, a my wracamy do rozgrzewania maszyn! ;-))

#wykop #naprawiajzwykopem #pracbaza #beyond
  • 96
Zawsze, ale to zawsze jak planuję prace serwisowe gdziekolwiek u siebie to informuję wszystkich użytkowników, że takowe prace będą.


@nowik: Rozumiemy. Ale należy pamiętać, że rozwiązania, które sprawdzają się na małym forum, niekoniecznie sprawdzą się w serwisie wielkości Wykopu. Jeśli o fakcie zmiany serwerowni zdecydowaliśmy się poinformować dopiero na ostatnim etapie przenosin, to nie dlatego, że wcześniej nie chciało nam się o tym pisać, ale dlatego, że z różnych względów (o
@wykop: akurat jeżeli chodzi o wielkość to wydaje mi się, że jest to bez znaczenia (chociaż kiedyś przenosiłem coś co miało też sporo UU i zastosowanie tej procedury spowodowało, że mi nikt nie przeszkadzał). Co do tego co opisujecie to tylko względy bezpieczeństwa mi przychodzą do głowy i to jest w 100% zrozumiałe. Dodatkowo ciężko poinformować użytkowników wcześniej w przypadku niespodziewanej awarii. Tutaj jednak chyba ani o tym, ani o tym
Jak to jest możliwe że wszelkie prace miały miejsce w ciągu dnia?


@kondziow: Zadania rozplanowane były w taki sposób, że zespół techniczny pracował zarówno w dzień jak i w nocy. Mieliśmy też "zapas" czasowy przewidziany na nieprzewidziane awarie, których jak wiadomo nikt nie planuje, a które zawsze się przydarzają. Zawsze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W każdym razie mimo wszystko jakbyście w przyszłości wcześniej informowali o jakiś przerwach to byłoby miło.


@nowik: Jeśli wiemy, że planowana przerwa potrwa dłużej niż 15 minut, to staramy się wcześniej o tym informować (np: tutaj). Staramy się także informować o przyczynach przerwy technicznej [np: tutaj). Bywa jednak tak, że przerwa jest nieplanowana i nie mamy na nią żadnego wpływu... Wtedy również staramy się podać jej przyczynę (np: tutaj