Wpis z mikrobloga

Zapowiada się kolejny interesujący erpeg:

http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/rpg-codex-preview-no-truce-with-the-furies.113988/

A great many of these checks, interactions, and dialogues happen inside your mind. Your skills and stats are talking to you, pointing out things, suggesting things to say, demanding things, making connections, causing thoughts to appear in your thought cabinet. Your reactions to these prompts will determine what kind of cop you will become: behind the scenes, counters are incremented and flags are set. There is a tremendous amount of reactivity to these stats, counters, and flags everywhere: an ashtray may spark a craving for cigarettes or do nothing at all; a successful Visual Calculus check will light up a detail in the crime scene that a less observant cop would have missed. The dialogue tree is a virtual forest, a thicket of nodes with associated thresholds and conditions, changing as you change.

There are two kinds of active checks: white ones you can return to after leveling up a skill, while you only get a single shot at a red one. The twist with those red checks is that the failures are often even more rewarding than the successes, not mechanically or in terms of achieving your aims, but in story and character. My failed checks had me in stitches: a hilariously awkward line, netting me a helpless laugh mixed with pity and a dash of sympathy, or another, which becomes a running joke. Kurvitz isn’t kidding about the “disgrace to the uniform” and “complete failure” thing. That’s what you are, or start out as. It’s up to you and your choices whether, over your adventures in the bad part of the bad part of town, you manage to climb out of it, or fade into the pale as another anonymous hobo, by way of Hobocop. Yes, you can equip a plastic bag to collect beer cans you can turn in for a few pennies in a last-ditch effort to stave off despair and defeat.


:D

Może być naprawdę ciekawie. Na kodeksie śledziłem ten projekt z wielkimi nadziejami i sądząc po tej reenzji wczesnej wersji gry jest na co czekać. Gra pod wieloma względami przypomina nowego Tormenta, polecam przeczytać tę zajawkę.

#gry #rpg #crpg #bethesdasucks
Bethesda_sucks - Zapowiada się kolejny interesujący erpeg:

http://www.rpgcodex.net...

źródło: comment_7jB5nN9FwWtulhHp7XVDomtqRz7WRHrI.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
@Asterling: Gra jest właściwie na ukończeniu, ma się ukazać jeszcze w tym roku więc nie sądzę żeby to zrobili. W sumie ciekaw jestem jaki cudem sfinansowali tę grę mając ponad 20 pracowników do opłacenia i lokal na starówce (old Tallin).
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: Brzmi bardzo ciekawie, dodaję do listy obserwowanych tytułów.

W sumie ciekaw jestem jaki cudem sfinansowali tę grę mając ponad 20 pracowników do opłacenia i lokal na starówce (old Tallin).


Właśnie znalazłem informację, że produkcję wspiera finansowo Humble Bundle, które będzie też wydawcą:
http://blog.humblebundle.com/post/157031523309/humble-bundle-launches-multi-platform-publishing

Co za ciekawe czasy ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@wielooczek:

No Truce with the Furies – An isometric role playing game that blends cop show antics with a genre busting “fantastic realism” setting, offering absurd new heights of non-combat gameplay for RPG fans


Brak walki turowej? RPG Codex 0/10, CYOA not even a rpg
( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz