Wpis z mikrobloga

Siema:-) mam problem z projektem na nowym kierunku studiów. Dokładnie studiuję mechatronike, a przedmiot to projektowanie układów elektronicznych. Otóż wymyśliłem sobie że zaprojektuje koszulkę monitorującą puls i oddech. Nie mogę do tego używać mikroprocesorów i mikrokontrolerów ponieważ rozwiązanie ma się opierać na układach analogowych. I tu pytanie jak to zaprojektować? Mierzenie pulsu nie będzie raczej problemem, bardziej tu chodzi jak zmierzyć oddech.

#kiciochpyta #elektronika #projektowanie
  • 15
@wytrzzeszcz Wydaję mi się że innym pozwalał używać tego rodzaju układy. Ale dziś zapytam dokładnie jak to ma wyglądać, tzn muszę przedstawić pomysł jak to rozwiązać więc zapytam o to czy mogę używać tych układów.
@rozyeb: Może jakieś czujniki piezorezystancyjne - zmiana rezystancji pod naciskiem. Może jakiś mechanizm jak w potencjometrach. Albo taka taśma rozwijana i zwykły licznik obrotów ile taśmy wyszło z pudełka, a taśma obiegała by klatkę/brzuch. Kilka pomysłów na szybko, ale projekt nie wydaje się łatwy :/
@kostur86 Sam doktorek mówił że ciekawy projekt więc domyśliłem się że będzie trudny. Wymyśliłem go na szybko a kierowałem się tym że dużo biegam. Widzę że masz dużo pomysłów, ja to przeanalizuje i przedstawię mu małą wizję tego. Oczywiście jakbyś miał coś więcej to przyjmę
@rozyeb W tym dokumencie co wrzuciłem jest pokazane jak skonstruować pneumograf. Pomiędzy elektrodami przepływa prąd przemienny o wysokiej częstotliwości i wdech powoduje zwiększenie rezystancji pomiędzy elektrodami. Nawet jest tam schemat układu.
@rozyeb: trochę poleciałeś z tematem skoro nie możesz używać układów programowalnych. Pomiar oddechu da się zrobić na takiej opasce na klatce piersiowej, która będzie rozciągana. W środku jakiś element który zmienia napięcie w zależności od rozciągnięcia/ściśnięcia czyli tensometr.

Tylko tutaj pojawia się problem korelacji czasu ze zliczeniem tego. Już widzę te wzmacniacze, komparatory, histerezy, regulacje...