Wpis z mikrobloga

#okulary #soczewki #kiciochpyta

Dzisiaj byłam na badaniu wzroku. Wyszło -1 w obu oczętach :(

Nie mam doświadczenia w tej dziedzinie, ale chciałabym wiedzieć, jak oceniacie rozwiązanie: soczewki do pracy (okulary zgubię, dużo podróży i spotkań w różnych miejscach) i okulary po pracy.

Jakieś #protip dla laików? Na co zwracać uwagę przy wyborze? Jakie soczewki na początek? Dniowe? 14-dniowe? Od razu na miesiąc? Co z okularami? Plastik? Metal?
  • 27
@blogger: mówiłam, ale powiedział żeby przemyśleć, czy np. w domu potrzebuję soczewki, czy mogę w okularach dać oczom odpocząć. Nigdy nie nosiłam soczewek - umówiłam się na wizytę za tydzień - mamy przymierzyć soczewki i zobaczyć, czy mogę je nosić.

@vkzk: czyli innymi słowy - jeśli chodzi o materiał okularowy, to bardziej kwestia gustu? :-)
@aldrig: Zaprzyjaźniony optometrysta zawsze mi odradzał jednodniowe, bo są po prostu gorszej jakości- są ok do zakładania na kilka godzin (ja zakładam na siłownię i po treningu idą do kosza), ale dużo bardziej męczą oczy przy noszeniu całodniowym na co dzień. Udaj się do jakiegoś optyka lub własnie do optometrysty i powiedz, że chcesz się przebadać pod soczewki kontaktowe, powinien wtedy zrobić rozszerzone badanie pod kątem wilgotności oka, astygmatyzmu i wszelkich
@aldrig: najgorsze to przemóc się żeby sobie wsadzić palec do oka xD
potem jest już z górki :)
oczywiście jeśli siedzisz przy kompie powyżej 8 h dziennie to lepiej sobie po tym czasie zdejmować bo przy dłuższym chodzeniu w nich (powyżej 12 h) zaczyna się czuć że się je nosi - oczywiście nie będę Ci musiał mówić że trzeba je KONIECZNIE zdejmować na noc bo można w najgorszym wypadku całkiem stracić
@aldrig: Powiem tak to i to
Soczewki wygoda (początki trochę denerwują)
Okulary spoko bo oczy tak się nie męczą przy długim użytkowaniu
Tak wgl to na początku możesz szybko się męczyć w okularach/soczekawach