Wpis z mikrobloga

Wnętrze nowego Audi A8 to jest #!$%@? dramat, bo tak jak dotychczas wnętrza VAGa były uosobieniem ergonomii, tak tutaj ta banda imbecyli która je projektowała, wzorem kretyńskiej mody wypromowanej przez #tesla , postanowiła zrobić sterowanie każdym #!$%@? gównem poprzez dotyk ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Mam szczerą nadzieję że konserwatywna klientela VAGa zjedzie ten model i będzie sprzedawał się wyjątkowo #!$%@?, choćby po to żeby innym producentom odechciało się takich eksperymentów...

http://www.spidersweb.pl/2017/07/audi-a8-2017.html

#samochody #motoryzacja #vag #audi #a8 #zlomnik
o.....y - Wnętrze nowego Audi A8 to jest #!$%@? dramat, bo tak jak dotychczas wnętrza...

źródło: comment_WyeslmIniBaM4TW2uosr5fFCwcyJXdZ2.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: Ciekaw jestem jak będzie z responsywnością tego interfejsu, bo jak patrzyłem na dwu i trzykrotne kliknięcia kolegi w jego nowiuśkiej Panamerze to nie mogłem powstrzymać śmiechu :-)

Może to wszystko to kwestia gustu, ale jedna wada która jest faktem, to konieczność patrzenia na to, w co się klika.
  • Odpowiedz
@dGustator:

Korzystanie z telefonu podczas prowadzenia pojazdu - karalne

Korzystanie ze sto razy bardziej rozpraszającego fabrycznie zamontowanego tableta - legalne

Fuck logic. Mam nadzieję że jak nie sami producenci, to przynajmniej jakieś kraje wprowadzą zakaz instalowania/obsługiwania podczas jazdy systemów bez przycisków i skończy się montowanie tego dotykowego gówna.
  • Odpowiedz
Całe szczęście, że pokolenie stetryczałych dziadków przyzwyczajone do telefonów na korbkę odda w najbliższych latach swoje prawa jazdy ze względu na podeszły wiek i przestanie smęcić o tym jak tęsknią za pierdzilionem przycisków i wajch w swoich kopalnianych klekotach.
  • Odpowiedz
@ZiumZium:
To jaki samochód jest według ciebie ergonomiczny? Może Citroeny albo Toyoty z zestawem wskaźników na środku deski? xD
Niemieckie marki takie jak Mercedes, VW albo BMW od niemal pół wieku stosowały taki sam układ rozmieszczenia wszystkich podstawowych elementów samochodu - na lewo od kierownicy pokrętło ze światłami, wskaźniki przed kierowcą, po prawej w konsoli centralnej radio i klimatyzacja.
Na zdjęciu widać wnętrze Mercedesa W116, wprowadzonego na rynek w 1972 roku
o.....y - @ZiumZium: 
To jaki samochód jest według ciebie ergonomiczny? Może Citroen...

źródło: comment_FjhmZETbFwzLBvOOmWChvc3Hvh5WlFbY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@anon-anon:
Ja akurat nie mam jeszcze nawet 25 lat i jestem z tego pokolenia co się wychowało w erze internetu, niemniej jednak mam jeszcze przy okazji zdrowy rozsądek i wiem że ergonomiczne wnętrze samochodu i sterowanie dotykowe wzajemnie się wykluczają, tak więc sio, teslowy trollu xD
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: siedziałeś kiedykolwiek w takim aucie i masz doświadczenie ze sterowaniem czegoś z takiego tableta, czy tylko marudzisz dla marudzenia? Bo ja mam i jak słyszę takie pieprzenie, że jest to nieergonomiczne, czy coś, to mnie krew zalewa. Przy normalnych przyciskach przełączenie zajmuje dokładnie tyle samo czasu i dokładnie tak samo rozprasza jak ekran.
  • Odpowiedz
@anon-anon:
Widać że argumenty się kończą to zaczyna się ad personam xD

@nicniezgrublem:
Zdecydowanie bardziej rozprasza, bo o ile w przypadku przełączników możesz sobie klimę czy radio przestawić podczas jazdy na dotyk, tak na ekranie dotykowym nie masz takiej opcji. To jest zaprzeczenie ergonomii, do tego jeszcze jaki ci taki #!$%@? ekran świeci w nocy i odbija się od szyby to już w ogóle.
  • Odpowiedz
o ile w przypadku przełączników możesz sobie klimę czy radio przestawić podczas jazdy na dotyk

@oficer-prowadzacy: i tak patrzysz na przyciski zanim je wciśniesz, nie mów, że nie. Jeśli uważasz, że jest inaczej, to naprawdę spróbuj następnym razem tak zrobić - przestaw klimę bez rzucenia okiem na deskę, gwarantuję ci, że tak samo ci się nie uda jak na dotyku. MUSISZ spojrzeć gdzie są przyciski a jak już je zobaczysz, to
  • Odpowiedz
@nicniezgrublem:
Nie mierz wszystkich swoją miarą. Jeśli faktycznie nie potrafisz zmienić temperatury albo skręcić nadmuchu wentylacji bez odrywania wzroku od drogi to znaczy że albo masz jakieś auto z kategorii tych mniej ergonomicznych, albo po prostu dla bezpieczeństwa innych użytkowników drogi (oraz swojego) powinieneś sobie dać spokój z prowadzeniem auta...
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: Panele dotykowe to największy rak w samochodach, jest niepraktyczne i niewygodne.

Ale zawsze znajdą się idioci którym podobają się takie bajery, bo mogą sobie poszpanować.
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: ale tak wlasciwie co Ty tam chcesz zmieniac w trakcie jazdy? klime automatyczna ustawia sie raz i juz sie tego nie rusza bo wlasciwie po cholere? Navi ustawiasz przed wyjazdem i to raczej logiczne (poza tym wygodniejsze na dotyk) co wlasciwie chcialbys tam klikac w trakcie jazdy?
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: Ja klimę ustawiam dwa razy w roku. Na jesień przestawiam na 22 stopnie, późną wiosną na 20 i tego nie ruszam xD.
Pomysł z panelem to raczej wzięte z Porsche. Ciekawe czy też się tym steruje kratkami nawiewu?
Obecnie najbardziej ergonomicznym wnętrzem wydaje mi się najnowsze BMW 5. Ekran jest dotykowy, ale idrive został, do tego kilka gestów wykrywanych. A panel klimy został na miejscu.
  • Odpowiedz
@nicniezgrublem: I tu jesteś w błędzie ..
Przełączniki jesteś w stanie wyczuć dłonią BEZ ICH NACISKANIA i stąd nie musisz odrywać wzroku aby sobie coś ustawić.

Zrób to z "klawiszem dotykowym" który jest po prostu taflą szkła i musisz oderwać wzrok od drogi aby zobaczyć co tak naprawdę naciskasz.
... a przy wyboistych drogach to wręcz dramat wycelować precyzyjne w ograniczone pole ;)

... podsumowując - pomysł dotykowych przycisków w samochodzie
  • Odpowiedz