Wpis z mikrobloga

@dzordzan: wymienili mu silnik po przejechaniu 110 tys kilometrów?
Jak ktoś długo nie wymienia oleju i potem kolejny właściciel wymieni ten olej i wszystko wyczyści to zacznie się wszystko #!$%@?ć. Stary olej zasklepia jakieś tam luzy i niedoskonałości. Po wyczyszczeniu może zacząć stukać. Mówię o dużych przebiegach bez wymiany.
.
Jak robisz interwały co 20 tys to przy takich pozostań. Interwały co 30 tys myślę, że nie nie zrobią mu różnicy.
  • Odpowiedz
@dzordzan: z tego co wiem to pierwszy ma long life potem jest 15 tys km. Ja mam CTHD (1,4/160) i 30 tys mam przy pierwszym przeglądzie - drugi i kolejne co 15tys, mimo to wymieniłem olej przy 19 tys km.
  • Odpowiedz
@dzordzan: Musisz przejść z okresu obsługi QG1 na QG0. Wtedy serwis olejowy będzie co 12 miesięcy lub 15kkm. Co do oleju to wtedy możesz lać coś na normie VW 502.00( oczywiście olej z normą VW 504.00 też może być zalany bo ta norma ma w sobie tą wcześniejszą VW 502.00). RAVENOL VMP SAE 5W-30 jest moim zdaniem absolutnym hitem ostatnio na Polskim rynku.

Tu masz listę olei z oficjalną aprobatą VW
  • Odpowiedz
@dzordzan: Słaby względem RAVENOLA VMP SAE 5W-30. Motul 8100 x-clean 5w30 kiedyś może był pełnym syntetykiem dziś niestety tak nie jest. Dziś to pół syntetyk naszpikowany dodatkami nie wiele tańszy niż Revanol.
  • Odpowiedz