Wpis z mikrobloga

Siema Mireczki, na dniach kupuję swoją pierwszą szosę, jestem już prawie zdecydowany na nówkę Tribana 500, ale z ciekawości sprawdziłem oferty na olx i wpadła mi w oko taka oferta: i mam kilka pytań:
1. Cena katalogowa tego roweru w 2016 roku wynosiła 2199 zł, obecnie wynosi 2399 zł, skąd różnica?
2. Czy 5 tys przebiegu na ten osprzęt to sporo?
3. Lepiej kupić nówkę 500 czy tego 520?
4. Rama L na wzrost 183/184?
będę wdzięczny za pomoc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#szosa #wykoptribanclub
  • 10
@bro_: W ogłoszeniu nic nie pisze że zmieniał napęd ale przy tym przebiegu to pewnie już kwalifikuje go do zmiany i za 150-200zł będziesz miał lekko lepszą kasetę i łańcuch niż oryginalne.

Jak rower jest prosty i karbonowy widelec jest cały bez uszczerbków to się nawet nie zastanawiaj i bierz 520. Przez 5k km mogą być linki do wymiany z pancerzami i na kierownicy owijką, w sumie koszt 100zł z robocizną
@mmichal: Taka sama kaseta (sunrace 9- 12x25) 85 zł, łańcuch Shimano 9 rz, 114 ogniw- 43 zł, zestaw linek i pancerzy Shimano road shift- 23 zł, razem 151 zł + koszt wymiany u fachowca ;p A co z mechanizmem korbowym? Jego żywotność jest większa niż kasety? i zostają jeszcze w sumie klamkomanetki.
@bro_: Mechanizm korbowy wytrzyma duużo więcej, pewnie ze 20k. Klamkomanetki podobnie. Wymianę wczoraj miałem w cenie w kolarski.eu (akurat wczoraj zmieniałem napęd w swoim tribanie na Sorze)
Wziąłem łańuch lepszy niż był 93 i kasetę 11-28 (9s), w sumie wyszło coś około 180zł (właśnie jak chciałem dokładnie sprawdzić to widzę że z karty mi ściągnęło 100zł tylko podjadę dziś zapytać czy wszystko przeszło poprawnie)

Dodatkowo poprawili mi ustawienia przerzutek przód i tył, skrócił lekko łańcuch pod mój napęd i nową kasetę, i poprawił ustawienie hamulca bo lekko miałem krzywo.