Wpis z mikrobloga

#prawo #prawocywilne #internet #netia #pytanie #pomocy #pomoc i trochę #informatyka oraz #komputery

Sytuacja taka:

W domu rodziców była umowa na internet stacjonarny w Netii 20Mb/s jakieś 4 lata temu, bodajże obowiązywała na 2 lata. W związku z tym, od jakiś dwóch lat przeszła na umowę 'na czas nieokreślony', a rodzice dotychczas to olewali, bo 'jak jest to jest'.
Ale płacą astronomiczne pieniądze, bo wtedy były takie stawki. Oczywiście były telefony, cośtam proponowali, ale potem się okazywało, że jednak nie ma możliwości większej prędkości, itd.

Jako że przyjechałem to mam zamiar się tym zająć, bo oni tego nie ogarną, w związku z tym mam do Was jedno pytanie:

Czy jeżeli okaże się, że nie ma możliwości założenia większej prędkości niż dotychczasowa, to czy mogę poprosić (albo wykłócić się, jeśli będzie trzeba) o zniżkę obecnej ceny za ten sam internet? Czy konsultanci mają w ogóle możliwość zaoferowania jakiejś zniżki w takiej sytuacji takim klientom, na tej samej zasadzie co różnego rodzaju rabaty przy zakupie np. obuwia? Czy choćbym się zesrał i nie wiem jak konfliktowym klientem był, nie mają takich możliwości?
  • 19
@MichaelT128: Nie bardzo rozumiem - z jakiego tytułu cena będzie niższa po przejściu na umowę terminową? Oferta, która była zawierana kilka lat temu już nie istnieje, dlaczego zatem przedłużenie jej ponownie na czas określony miałoby obniżyć cenę? Nie powiedzą mi przypadkiem 'przepraszamy Pana, ale taka oferta już nie obowiązuje, więc nie możemy jej przedłużyć, trzeba wybrać którąś opcję z obecnie dostępnych'?
@MichaelT128: Nie rozumiesz. Albo ja nie rozumiem.
Mój obecny internet to 20Mb/s za (dajmy na to, bo nie pamiętam teraz) 60zł.
Dzwonię i mówię, że interesują mnie dwie opcje:
opcja 1 - chce szybszy internet (jeśli się da)
opcja 2 - niech jest jak jest (bo szybszego mieć się tutaj nie da), ale niech płacę mniej

Którą z powyższych opcji jest wspomniana przez Ciebie "nowa oferta promocyjna".
Co to w ogóle
@MichaelT128: Czyli de facto podpisuję nową umowę na nowych warunkach a nowymi cenami, tak?

A ja pytałem co w przypadku, jeśli powiedzą, że nie ma możliwości technicznych na większą prędkość, a obecna oferta już nie istnieje. Co wtedy? Zostaję z obecnymi, bardzo niekorzystnymi warunkami, bo nic innego nie mogę zrobić? Albo całkowicie rezygnuję z internetu od nich?
Czyli de facto podpisuję nową umowę na nowych warunkach a nowymi cenami, tak?


@lech1991: Przedłużasz umowę na nowych warunkach - poprzez aneks.

A ja pytałem co w przypadku, jeśli powiedzą, że nie ma możliwości technicznych na większą prędkość, a obecna oferta już nie istnieje. Co wtedy?

Tak samo zaproponują ci przedłużenie umowy. Przedłużenie umowy nie musi się wiązać z podniesieniem prędkości.

Ew. całkowicie zrezygnować z internetu od nich?

Tak. Skoro umowa
Tak samo zaproponują ci przedłużenie umowy. Przedłużenie umowy nie musi się wiązać z podniesieniem prędkości.


@MichaelT128: A czy mogę tę umowę przedłużyć bez podniesienia prędkości (jeśli by się nie dało), ale z obniżeniemceny abonamentu za tę samą prędkość?
@lech1991: jeśli umowa jest sprzed 4 lat to pewnie płacą 49,90 (takie były stawki, sam taką miałem na 20 Mbps w Netii). Bez problemu na przedłużeniu dostaniesz cenę 39,90 + kilka miesięcy gratis.
@MichaelT128: No, czyli de facto wychodzi na to, co pisałem na początku - czyli 'albo masz co masz, albo wypad'. Oczywiście zakładając, że obecna oferta już nie istnieje (bardzo prawdopodobne) i że więcej nie da się mieć (pewne na 100%, bo już pytałem niedawno).

@Willy666: Właśnie dopytałem i chronologicznie wyglądało to tak:
Umowa zawierana w 2010 roku na 13 miesięcy za internet 10Mb/s płacąc 49zł, a potem przedłużana na kolejne
@MichaelT128: Jak mogę to sprawdzić?
Podejrzewam, że na zwykłych, standardowych, jakie mogły być w 2010? CU? czyli miedziane? To są standardowe?
Albo inaczej - zakładając, że w najbardziej typowych i powszechnych w tamtym roku (2010), to jaka wtedy byłaby to (szacunkowo) cena?
@lech1991: Na pierwszej stronie umowy z Netią jest zaznaczone pole, w jakiej technologii jest świadczona usługa. W Netia Online także powinna być taka informacja zawarta. Najprościej będzie jeżeli zadzwonisz na infolinię i zapytasz o ofertę, wtedy nie będzie żadnych niedomówień.
@MichaelT128: Spojrzyj proszę na screen poniżej. Nic więcej na Netia Online odnośnie internetu ani użytej technologii nie ma.
Gdy zaś kliknę na "sprawdź" dot. nowej oferty, to wyskakuje mi opcja "Internet MAX 10 + telefon z jakąśtam ofertą" jako jedyna możliwa. Czyli ze słabszym internetem (nie wiem jak to możliwe).

EDIT: Już pomijam technologię, ale jak to możliwe, że jedyna dostępna dla mnie 'nowa' oferta to taka z wolniejszym internetem?
lech1991 - @MichaelT128: Spojrzyj proszę na screen poniżej. Nic więcej na Netia Onlin...

źródło: comment_Aho7VHA1XsM6RQwyqqFr6wFW3lcKzikR.jpg

Pobierz