Wpis z mikrobloga

#protestrezydentow Dlaczego kontrolerzy lotów pracują max 7,5 h dziennie w tym 1,5 godziny przerwy? Odpowiadają za ludzkie życie.
Dlaczego lekarze pracują na dyzurach 24 godzinnych? Moim zdaniem powinny być takie same scisle godziny pracy i przerwy, przecież lekarze też odpowiadają za ludzkie zdrowie i życie, przemęczenie na pewno nie służy trafnej diagnozie
#medycyna #lekarze #lotnictwo
  • 28
@Kotel_: No i w wieżach kontroli lotów mają baseny, PS, wypasione kuchnie, siłownie itd. żeby odpocząć. A jest tak dlatego, że pracują zarówno w pamięci krótkotrwałej jak i długotrwałej. Pamięć krótka u normalnej osoby sięga 20 sekund i maksymalnie 7 rzeczy, kontroler w trakcie podejścia, które trwa kilka minut, może mieć nawet kilkanaście samolotów, a więc znacznie więcej niż pozwalają na to przeciętne możliwości. Jednym słowem oni muszą przez cały czas
@Kotel_: Ewentualnie rób przez 8h testy na IQ czy coś podobnego i zobacz jak Ci wyniki zaczną jechać w dół. Tylko czas sobie skróć, żeby działać pod presją czasu ;d
Włącz sobie podsłuch z jakiegoś ATC i posłuchaj chwile
@Kotel_: Znam osobiście kontrolerów z lublina, goście są kontrolerami w Rzeszowie, oni dojeżdżają tam. Lublin ma też taką specyfikę, że każdy przylot trzeba z nimi uzgadniać telefonicznie, nie ma tam żadnego ośrodka szkolenia, który zapychałby im przepustowość. Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że w Lublinie akurat pracują ciągle.
@Operator21 czasami i z 2 godziny ćwiczą różne podejścia i pełne STARy :)
Nie latam, póki co zbieram kasę na ppl(a)
Jako ciekawostkę powiem, że to ja udostępniam stream na liveatc (tower / misc) w super jakości (antena na dachu)
Od kilku dni co prawda stream jest offline bo mam kłopoty z internetem (LTE play), ale może dzisiaj uda się przywrócić stream do życia
Ten pierwszy stream (nie wiem kto udostępnienia) jest
@Kotel_: Hmm wydaje mi się, że szybciej Ci pójdzie przeznaczyć tę kasę co masz na szkolenie szybowcowe i potem instruktorkę szybowcową i tę kasę zarobioną potem odbierać w formie lotów po cenie paliwa i olejów w jakimś aeroklubie :D Wiem, że fajnie się lata z silnikiem, ale szczerze to się tylko przydaje gdy chcesz polecieć w konkretne miejsce, a samo latanie jest piękniejsze w szybowcu. To tak jakby szybowce były gokartami