Aktywne Wpisy
Na ile ją oceniacie?
- 1/10 3.3% (18)
- 2/10 6.8% (37)
- 3/10 11.7% (64)
- 4/10 18.8% (103)
- 5/10 24.1% (132)
- 6/10 21.4% (117)
- 7/10 8.6% (47)
- 8/10 2.0% (11)
- 9/10 3.5% (19)
controll +8
#nieruchomosci skad wy niby #!$%@? bierzecie 25% wkladu pod hipo za 700k? Czy w polsce mamy wysyp bogaczy ? Kazdy 25latek ma na koncie 175k?
Przestroga:
Upewnijcie się, że sprzęt posiada polską oficjalną gwarancję producenta zanim kupicie sprzęt Della w Sferis.
TL;DR
31.08 kupiłem na firmę (podaję tę informację, bo prawa kupującego w takim przypadku się znacznie różnią) w #sferis monitor #dell U2715H (w opisie zero informacji o tym, że to outlet czy refurb, cena rynkowa, w opisie 36 miesięcy gwarancji). Przyjechał zapakowany w oryginalne pudło i oklejony oryginalną taśmą. Zero śladów użytkowania. W czwartek 19.10 zauważyłem, że jeden z portów HDMI nie działa.
W piątek 20.10 rano zadzwoniłem na infolinię Della, żeby złożyć reklamację (chciałem skorzystać z tej ścieżki, gdyż jak się chwalą na swojej stronie, ten model jest objęty "Usługą zaawansowanej wymiany: część lub urządzenie zastępcze są wysyłane w razie potrzeby po zakończeniu diagnozy telefonicznej lub internetowej" - monitor wykorzystuję do pracy, więc nie uśmiecha mi się normalny tryb reklamacji). Konsultant mnie uświadomił, że gwarancja obowiązuje jedynie we Francji i potrzebny będzie dowód zakupu - podesłałem fakturę ze Sferis kilka minut po zakończonej rozmowie.
W poniedziałek 23.10 kolejne telefony do Della. Dwóch różnych konsultantów przedstawiło ten sam punkt widzenia - reklamacja nie zostanie przyjęta, dopóki nie przeniosę gwarancji - potrzebne są do tego dane pierwszego właściciela.
O 14:30 dostałem kolejnego maila (od jeszcze innego konsultanta) z prośbą o dosłanie zdjęcia tabliczki znamionowej. Myślałem, że jednak udało im się sprawę wyprostować i zgłoszenie zostało przyjęte. We wtorek dostałem numer zgłoszenia serwisowego i zapewnienie, że ktoś się dzisiaj ze mną skontaktuje. Niestety pomyłka, numer od innej sprawy.
Od wczoraj próbuję wyciągnąć od Sferis dane pierwotnego właściciela - oczywiście każdy mail i telefon jest zbywany w ten sam sposób: monitor jest objęty gwarancją realizowaną przez sklep (jakbym wiedział, że nie ma oficjalnej gwarancji producenta akceptowanej w Polsce, to bym go kupił gdzie indziej...), proszę nam go przynieść, a my to załatwimy. No kurde, nie po to wybierałem monitor, który powinien mieć gwarancję premium, żeby teraz czekać 14dni na rozpatrzenie + kolejne kilka-kilkanaście dni na wymianę/naprawę :( Trochę w tym mojej winy, bo mogłem się upewnić przed zakupem, że gwarancja jest akceptowana przez polski oddział Dell. Ale szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że może być inaczej (bo w końcu to nie jakiś Janusz z Allegro, tylko duża firma działająca na polskim rynku kilkanaście lat).
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że do pozytywnego załatwienia całej sprawy wystarczą dane pierwszego właściciela monitora (na infolinii udało mi się wyciągnąć tylko tyle, że to francuska firma) - przeniosę gwarancję i sobie na spokojnie zareklamuję monitor. Ale Sferis ma to w dupie i ciągle powtarza te same formułki (próbowałem dzwonić, pisać maile, nawet na FB się odezwałem).
Macie jakiś pomysł jak to rozwiązać? Może ktoś ma znajomych w Dellu, którzy coś poradzą?
Wołam:
#pcmasterrace - Może ktoś z Was posiada sprzęt Della i miał podobny problem?
#prawo - A może Wy podsuniecie jakiś cwany pomysł na rozwiązanie tej sytuacji?
#pytanie
#kiciochpyta
Smutny kotek dla przyciągnięcia uwagi.
@Pelen_watpliwosci: ty tak poważnie? Kupując w sklepie pierwszym właścicielem powinieneś być Ty. Jeśli ktoś przed tobą posiadał już ten monitor to nie kupujesz nowej sztuki tylko używany lub naprawiany. Takie przedmioty trzeba wyraźnie oznaczać, że nie
@damw: bzdury. rękojmia jest dla kupujących. Dla firm także, nie ma pojęcia użytkowania w przepisie, tylko kupujący i ew. konsument.
Art. 556 [Wady rzeczy] Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia)
Art. 558 [Modyfikacja odpowiedzialności]
§ 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
No i szczerze mówiąc w Dellu też robią z dupy problem bo niby czemu nie mogą przyjąć reklamacji monitora w PL nawet gdybyś Ty go faktycznie kupił we Francji?