Wpis z mikrobloga

Czemu samochody segmentu niby D premium są takie małe? ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Porównajmy
BMW F30: 4624 cm
Volvo S60: 4638 cm
Lexus IS: 4665 cm
Mercedes W205: 4686 cm

Dla porównania:
Skoda Octavia: 4670 cm
Renault Megane 4632 cm

Ale za to:
Mazda 6: 4870 cm
Ford Mondeo: 4867 cm
Opel Insignia: 4897 cm (!)

Czyli co? Tak naprawdę marki premium sprzedają kompakty wmawiając, że to auta o segment większe?
#motoryzacja #samochody
  • 29
@OFFroad: mowimy tu o wersji sedan/kombi (bo w takiej wystepuje F30 czy W205), ale tez wspomniana przez OPa Octavia czy Megane (czy ultimate-kompakt, Golf w Variancie). To jest dokladnie ten przedzial wymiarow.

EDIT:

jeszcze co do BMW 1, ktore rzekomo jest kompaktem, a "3" juz nie - przeciez "1" wziela sie wprost z "3" w nadwoziu compact...
@blooop: Po prostu podział na segmenty mamy jeszcze z lat 80-90, kiedy kompakty to był Golf/Escort/Kadett, segment D w postaci Passata/Audi 80/BMW 3xx/Merc 190/Sierra/Ascona, segment E: Audi 100/BMW 5xx/Merc 200-300/Scorpio/Rekord/Omega. Powyżej były tylko Mercedesy S, Ople Senatory i BMW 7xx. Z czasem kompakty i segment D rosły, segment E w markach popularnych zanikł, a obecnie mikrusy typu Polo/Fiesta/Corsa są wieksze od pierwszego Golfa i Kadetta.
Najlepsi są Amerykanie. Taki Nissan Altima (obecny model ma dł. 486cm) to "small sedan" ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wszystko rozmiar większe.
@blooop: @bidzej: @OFFroad: a może po prostu zacznijcie patrzeć na parametr, który rzeczywiście odróżnia segmenty, czyli rozstaw osi. Długość można pompować, ale nie zrobisz tym z samochodu klasy C segmentu D. Nie zwiększysz przestrzeni w kabinie, nie poprawisz komfortu jady i prowadzenia. Co najwyżej zyskasz więcej bagażnika i tragicznie wyglądające zwisy. Wielu producentów popularnych tak robi, właśnie, żeby tanio powiększyć samochód i na sile upchać go w wyższej klasie.
@zavisha: prawda, ale też nie do końca. BMW 3 (czy C-klasa) ma inną konstrukcję - RWD z silnikiem umieszczonym wzdłużnie, więc przednią oś może mieć wysuniętą do przodu w stosunku do takiego Golfa, gdzie poprzecznie umieszczony silnik i skrzynia muszą się konstrukcyjnie zmieścić przed przednią osią, bo półosie wychodzą z dyfra z tyłu skrzyni. Z drugiej strony takie BMW ze względu na RWD ma mocniej rozbudowany tunel środkowy i mniej miejsca
Czyli co? Tak naprawdę marki premium sprzedają kompakty wmawiając, że to auta o segment większe?


@blooop:

Zauważ, że Mazda itd nie ma w ofercie jeszcze kolejnych modeli w wyższych klasach, a trójka z Niemiec ma.
@bidzej: BMW 3 i mercedes c maja taka konstrukcje, bo po prostu mogą, a nawet musza. W klasie premium sprzedajesz coś więcej niż największa długość czy potężny bagażnik. Chodziło mi tylko o pokazanie, ze poszczególne segmenty dzieli rozstaw osi, a nie długość nadwozia. A co producenci maja do zaoferowania w danym rozstawie/segmencie to już zależy od ich targetu, tradycji, prestiżu marki, ceny. Dlatego w dzisiejszych czasach te segmenty tak łatwo się