Wpis z mikrobloga

Mirki pomocy. Zakupiłem ostatnio kierownicę z outletu na allegro i przyszła niesprawna. Zareklamowałem ją na prawach rękojmi z żądaniem wymiany/naprawy, a dzisiaj przychodzi SMS, że rozpatrzono reklamację poprzez zwrot należności za towar.
Szczerze mówiąc nie podoba mi się to i wolałbym gdyby naprawili, bo cena była atrakcyjna. Jak to wygląda w tym wypadku, mogę żądać spełnienia moich warunków czy raczej nic nie da się ugrać?

#prawo #prawokonsumenckie #reklamacja
  • 13
  • Odpowiedz
@Neuroleptic: sprzedawca nic nie może Ci narzucić. Może co najwyżej zaproponować inną formę, jeżeli naprawa/wymiana byłaby niemożliwa do zrealizowania (bo albo nie produkuje się tego towaru albo nie ma części zamiennych) albo gdy spowodowałoby to nadmierne koszty. Czyli sprzedawca nie może za Ciebie decydować, a ty masz prawo wybrać jeżeli chciałeś naprawy to możesz żądać wymiany na nowy i odwrotnie. Możesz też żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.
  • Odpowiedz
@Jade: dzięki
Czyli mogę im napisać, że nie zgadzam się na takie rozwiązanie i mają się wywiązać z tego czego zażądałem w protokole reklamacyjnym czyli wymiana/naprawa?
  • Odpowiedz
@Jade: treść SMS "Reklamacja zostala rozpatrzona poprzez zwrot naleznosci za
towar."
Przy czym w formularzu reklamacyjnym napisałem, że chce wymianę/naprawę.
Zakładam, że problemem jest cena towaru, bo kupiłem przez outlet OleOle za kilka stówek mniej niż normalnie w sklepie, ale jeśli nie mają prawa do podjęcia takiej decyzji samodzielnie to nie mam zamiaru im odpuścić, bo mnie denerwują. Od razu po otrzymaniu towaru napisałem, że towar przyszedł niesprawny i chcę reklamować.
  • Odpowiedz
@Jade: odpowiedź na pierwszego maila, w którym wyrażam chęć reklamacji czy odpowiedź już na reklamację po wysłaniu kierownicy?
To było tak, że w czwartek 21 grudnia otrzymałem towar, w piątek 22-ego napisałem im, że towar jest niesprawny i chcę zgłosić reklamacje, więc proszę o instrukcje i formularz. Potem długo cisza, wysłałem jeszcze w tym czasie pare maili i dopiero po otwarciu dyskusji na allegro otrzymałem odpowiedź. To było trzeciego stycznia.
Czwartego
  • Odpowiedz
@Jade: taka odpowiedź, co z tym działać?

Szanowny Panie,

uprzejmie informuję, iż nie mogliśmy przychylić się do oczekiwanego sposobu załatwienia reklamacji ze względu na nadmierność kosztów, których wymagałaby naprawa towaru. Ze względu na to, że jest to towar outletowy nie jest także możliwa wymiana towaru na taki sam, gdyż go nie posiadamy.

W zaistniałych okolicznościach, kierując się chęcią załatwienia reklamacji w sposób jak najbardziej satysfakcjonujący dla Klienta, proponujemy zwrot gotówki za
  • Odpowiedz
@Neuroleptic: szczerze mówiąc nie jestem pewny, musiałbyś umówić się do rzecznika praw konsumenta albo do prawnika. Mam wrażenie że kiedyś czytałem artykuł, w którym było napisane że mogą odmówić wymiany jeżeli producent już nie ma towaru i go nie produkuje (czyli na rynku już go nie ma), ale jak napisałem wcześniej nie jestem na 100% pewny, więc nie chcę Cię wprowadzić w błąd.
  • Odpowiedz