Wpis z mikrobloga

W Polsce dość popularny jest problem z egzekwowaniem płatności za faktury.
Dlaczego nie stworzono jeszcze jakiegoś pośrednictwa przy płatnościach, coś na wzór modelu z Aliexpress - sprzedawca nie otrzyma pieniędzy za wysłany towar, bez potwierdzenia odbioru nabywcy. Nawet gdyby coś takiego odbywało się kosztem pewnej prowizji, to bezpieczeństwo zapewnienia płynności finansowej byłoby ogromne.
Sytuacje sporne, też byłyby dużo bezpieczniejsze, a większość transakcji i tak odbywałaby się całkowicie automatycznie.

#biznes #pieniadze #polska
  • 9
@Kreation: model escrow. Problemy poza prowizją to rozstrzyganie sporów i mrożenie kasy. Stąd faworyzuje ono kupującego, który przykładowo sprzęt dostaje, ale ma jakieś zastrzeżenia i kasa jest zamrożona dla sprzedającego na bardzo długo. Nasz kraj jest specyficzny i nawet paypal ze swoim modelem b2c w Polsce przestał być taki prokonsumencki, bo klienci tego nadużywali. Natomiast przy bardzo dużych transakcjach są firmy udzielające specjalnych ubezpieczeń płatności i o ile mi wiadomo sprawdza
@xDrope: Tylko czym to się różni, od tego, że ktoś w ogóle nie wykona przelewu. I w jednym i w drugim przypadku producent nie dostaje pieniędzy.
Tyle, że w tym drugim przypadku, pieniądze są zawieszone i czekają na wyjaśnienie sprawy.
@Kreation mnie to #!$%@? jak allegro wymaga ode mnie oceny a od kupującego nie. W ogole juz nie oceniam dopóki nie zrobi tego sprzedawca.
Ja pierwszy powinienem dostac ocene bo się szybciej i w pelni wywiązałem z mojej części.
@Kreation: to, że przenosisz możliwość utraty płynności z jednej na drugą stronę ( ͡° ͜ʖ ͡°) - klient z problemami wcale nie musi mieć racji, a do czasu rozstrzygnięcia sprzedawca nie ma ani kasy ani towaru. Ubezpieczenia są o tyle lepsze, że zapewniają płynność obu stronom, a w razie przypału to oni zajmują się dojeżdżaniem winowajcy. Ubezpieczenia transakcji>gówno>escrow oczywiście w warunkach dużych transakcji.
W ogole juz nie oceniam dopóki nie zrobi tego sprzedawca.


@MojaPuffa: więc czekaj zdrów, na allegro już od jakiegoś czasu nie ma systemu komentarzy jaki istniał tam od zawsze, sprzedawca nie może ocenić kupującego, jedynie kupujący może napisać co chce, a sprzedawca nawet nie może się do tego ustosunkować
@Kreation: bo u nas firmy są zbyt biedne, aby pozwolić sobie na to spuszczenie klienta na drzewo chociaż mają podejrzenie że może być problem z uregulowaniem faktury.

Gdy firma ma komfort finansowy to nie ma problemu z niepłacącymi klientami bo jak tylko raz się coś takiego zdarzy to trafia na czarną listę. Niestety 99% woli zarobić wirtualne pieniądze i liczyć, że uda się to ogarnąć. Jak to mówią lepszy wróbel...