Wpis z mikrobloga

@Fusofuso: Nie bardzo rozumiem o jakich dokumentach piszesz, ale do zorganizowania transportu wystarczy dokument MSDS który wystawia producent. Na jego podstawie armator/przewoznik kolejowy/lotniczy decyduje czy zabierze towar. Ostatnio importowalem kontener z bateriami i wystarczyło.
Na jego podstawie armator/przewoznik kolejowy/lotniczy decyduje czy zabierze towar.


@sanderus: łatwo znalazłeś takiego przewoźnika? Wybrałeś pociąg czy statek? Doliczają coś extra do transportu baterii?
@Wychwalany: Tak, armatorzy mają dodatki do frachtów dla towarów niebezpiecznych. Bardzo rzadko taki towar zaakceptuje konsolidator, przesyłki muszą płynąć całym kontenerem (chociaż niektóre porty też nie obsługują IMO), koleją, lub lecieć samolotem. Ja nie wybierałem, przedstawilismy różne warianty oferty klientowi i sam wybrał :)