Wpis z mikrobloga

@SurowyOjciec: możesz wpaść w razie czego do nas (badanie przez okulistę 35zł, okulary z soczewkami 325zł) ale jeśli chodzi o transitions to musisz dokładnie napisać co masz na myśli - prawda jest taka, że soczewki wykonane w technologii Transitions nie są za bardzo przyjazne kierowcom. Standardowa wersja zabarwia się tylko przy bezpośrednim kontakcie z promieniami słonecznymi (nie zabarwi się w samochodzie ani w pomieszczeniach gdzie w większości przypadków będą całkowicie przejrzyste).
@SurowyOjciec: Rozumiem - soczewki z powłoką EyeDrive nie wpływają w dużym stopniu na kontrast widzenia podczas jazdy samochodem. W porównaniu z soczewkami okularowymi bez żadnej powłoki antyrefleksyjej znacząco redukują refleksy ale porównując już z soczewkami z jakąkolwiek powłoką - efekt jest taki sam. My nawet nie mamy ich w ofercie.
Nawet na stronie jest gwiazdka do tych 90% mniej odblasków: _*Charakterystyczne odbicia światła obserwowane nocą są do 90% mniejsze w porównaniu
@SurowyOjciec: Realnie rzecz biorąc (jeśli wymagasz korekcji) to aktualnie najlepszym rozwiązaniem są okulary z soczewkami stale barwionymi na kolor żółty - podnoszą one kontrast widzenia oraz ograniczają odblaski (co ważne - ograniczają, ale nie redukują całkowicie ponieważ jest to niemożliwe). Trzeba tylko pamiętać, ze takie okulary stają się bardziej specjalistyczne - do jazdy samochodem, stałe korzystanie z nich może być utrudnione z uwagi na zabarwienie. Niestety nie ma rozwiązań super uniwersalnych.
@GloomySunday ja się podepnę i zapytam z innej beczki, jeśli mam wadę circa +3.5 i plus 3 na drugim oku plus astygmatyzm i zawsze soczewki codzienne mam pocieniane ale chciałbym też kupić korekcyjne okulary przeciwsłoneczne, które siłą rzeczy użytkowałbym rzadziej to czy jest opcja żeby mieć takie niepocieniane? Dałoby się to używać? Chodzi mi oczywiście o cenę bo kupno dwóch par pocienionych to już gruby wydatek
@szonn: Jeśli chodzi o okulary z soczewkami korekcyjnymi o mocy wskazanej przez Ciebie wraz z barwieniem to wszystko zależy od oprawki. Przy wyborze pełnej oprawy z tworzywa o dopasowanym (nie za dużym) kształcie uzyska się (bez redukcji grubości) w miarę dobrą estetykę oraz masę - która w przypadku soczewek plusowych jest zazwyczaj najbardziej kłopotliwa. Najgorszym rozwiązaniem byłoby wybranie dużej oprawy lub takiej wykonanej z metalu - w ich przypadku masa może