Wpis z mikrobloga

#magisterka #studia #unity3d #unreal #godot #ogre3d #blender #cryengine3 #unrealengine #csharp #java #cplusplus

Misiaczki, mam problem z pracą magisterską.
Porównuję w niej silniki graficzne do tworzenia gier, które mają możliwość kompilowania na różne platformy.

Dodatkowo, mam wybrać dwa z nich w których stworzę przykładowe gry (logiczne, proste fpsy).
Pierwszy wybór to Unity, znam dość dobrze.

Jeśli chodzi o drugi silnik to zastanawiam się miedzy następującymi:
- Unreal Engine 4
- CryEngine 3
- Blender Game Engine
- OGRE
- Godot

I teraz moje pytanie, który z wymienionych silników, będzie najłatwiejszy do nauki/zaimplementowania prostych gier.
Z zawodu jestem Javowcem, a wiadomo c# jest bardzo podobny do Javy, więc może CryEngine (C# skrypty).
Z drugiej strony UnrealEngine posiada dużo gotowych blueprintów, sam też znam podstawy c++.

Proszę Was o pomoc w wyborze
  • 6
@lDante93: ue4 ma bardzo rozbudowaną dokumentację. Pod tym względem CryEngine odpada ;p Silnik gier do Blendera z tego co pamiętam (a miałam z nim do czynienia dosyć dawno) był raczej słaby. O reszcie się nie wypowiem. Z tego wszystkiego ue4 jest imo najlepszym wyborem. No i ma system nodów :3 (tak wiem, blender też)
@lDante93: No właśnie to o czym wspomniałeś. Czyli blueprinty. Ja np, mimo że głównie robię w Unity nie miałam większego problemu by samej stworzyć jakieś bardziej zaawansowane materiały w ue4. W ogóle mają fajny system zarządzania materiałami, możesz sobie tworzyć instancje materiałów itd (duża optymalizacja). Bardzo przyjazny silnik z jak mówiłam rozbudowaną dokumentacją nie tylko oficjalną ale też fanowską :D W ogóle według mnie ue jest łatwiejszy od unity (przynajmniej dla