Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Co myślicie o oponach wielosezonowych?

Samochód tył napęd, ale nie #!$%@?, w górzystym terenie nie mieszkam, nie miałem dotychczas problemów żeby gdzieś wyjechać, albo poślizgi z dupy na zakręcie, jak widać na filmikach "polskie drogi".

Nie robiłem jeszcze rozeznania w cenach, ale ciekawi mnie co jest w rozliczeniu lepsze.
Kupić komplet zimowe i letnie + każdorazowy koszt wymiany opon, czy nówki wielosezonowe oraz na ile lat teoretycznie wystarczą oba rozwiązania.

#motoryzacja #pytanie #opony
Pobierz N.....I - Co myślicie o oponach wielosezonowych? 

Samochód tył napęd, ale nie #!$%@?...
źródło: comment_hB6apTNPmZQmp6LbKYLJ4KZSC59U1v4j.jpg
  • 19
@NAGI: zastanów się, w jakich warunkach jeżdzisz (miasto-poza miastem) i pooglądaj testy opon letnich i zimowych. generalnie zimówki jako takie mają gorszą przyczepność na czystym i mokrym asfalcie, a zimówki lepiej się sprawdzają w pośniegowym błocie i kijowo odśnieżonej ulicy (zresztą "mud and snow" od czegoś się wzięło).
więc zimówki nie powinnny być zimówkami, a oponami "śnieżnymi"
nie miałem dotychczas problemów żeby gdzieś wyjechać, albo poślizgi z dupy na zakręcie, jak widać na filmikach "polskie drogi


@NAGI: nikt kto jest na tych filmach nie miał, do czasu aż wypadł z drogi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ulica: @Atreyu: @strikingsurface: @Dolan: @BajerOp: @daaniel121: @Jonataneq: @capslocq: @wojuturek:

dobra, wielosezonowe za mniej niż 300zł bym sztuki nie tykał, więc znalazłem za 348*4=1400zł, a dwa komplety planuję kupić za <=1800zł, zatem postanowione, że wielosezonowe odpadają

sory, że wszystkich wołam, ale nie wiem kto tu jest dużo olatany
są zauważalne różnice w oporze toczenia midzy B i C? lepiej wziąć te z mniejszym oporem,
Pobierz N.....I - @Ulica: @Atreyu: @strikingsurface: @Dolan: @BajerOp: @daaniel121: @Jonatane...
źródło: comment_bU80MOcAwGRqb0Mv3abJcym0jhMZ7C92.jpg
@NAGI: Zależy gdzie jeździsz czy samo miasto, czy poza miastem. Jeżeli jeździsz głównie po mieście to wielosezonowe nie będą złe, jednak będziesz musiał pamiętać wyjeżdżając poza miasto, że w niektórych warunkach po prostu będziesz musiał jechać wolniej i tyle. Jeżeli jeździsz głównie poza miastem albo lubisz "#!$%@?ć" to rozsądnym wyborem będą opony zima/lato. Przy wielosezonówkach trzeba pamiętać, że będą one spisywały się jak średnie opony latem i jak średnie opony zimą.
@NAGI: nie wypowiem się niestety o normalnych oponach bo nigdy na takich nie jeździłem, od kiedy mam auto (już będzie z 8 lat) to jeżdżę na wielosezonowych, w ciągu 8 lat zmieniałem opony 2 razy, jeden komplet starcza mi na 4 lata ( ͡° ͜ʖ ͡°) kupuję najtańszą dębicę navigator 2 po ~170zł/szt i jest git. Jeżdżę tylko po mieście, czasem zdarzy się wypad za miasto na
@Dolan: no jak jednak pomyślałem, to chyba bardziej mój przypadek się kwalifikuje na dwa komplety, bo ostatnio walnąłem trasę 1500km autostradami i lepiej, żeby mnie nie zarzuciło, a zimą też muszę się dostawać w miejsca niekoniecznie miejskie i nie zawsze ładnie odśnieżone.

I np. jeśli dwa komplety trzeba wymieniać już nie co 4 a co 6 lat, to:
2 komplety na 12 lat = 1700*2 = 3400zł (+30zł*2*12=720zł na wymianę kół
@NAGI: Zależy gdzie jeździsz czy samo miasto, czy poza miastem. Jeżeli jeździsz głównie po mieście to wielosezonowe nie będą złe, jednak będziesz musiał pamiętać wyjeżdżając poza miasto, że w niektórych warunkach po prostu będziesz musiał jechać wolniej i tyle. Jeżeli jeździsz głównie poza miastem albo lubisz "#!$%@?ć" to rozsądnym wyborem będą opony zima/lato.


@bsuuuh: Dokładnie. Sam mam wielosezonówki w jednym aucie, ale raz że jest to 1.3 75KM a dwa,
Latem to jedyny minus, że są zazwyczaj głosniejsze. Zimą trochę słabiej na śniegu, ale umówmy się - ile tego sniegu u nas pada. Lepiej co 4 lata wymieniać wielosezonowe niż jeździć po 8 lat na dwóch kompletach