Wpis z mikrobloga

Ulica Morton zasłana końskimi odchodami, Nowy Jork 1893 rok.

Ludzie wyczekiwali na pojawienie się działających samochodów zwłaszcza z jednego ważnego powodu. Większość pomyśli szybkość podróży i wygoda, ale duże zurbanizowane miasta miały gigantyczny problem z końskimi odchodami. W samym Londynie (1900 rok) jeździło tylko 11 000 "taksówek" oraz autobusów na konie. Nie liczmy nawet dostarczania żywności czy materiałów. Ponoć koń produkuje od 7 do 16 kg odchodów dziennie, co po przeliczeniu daje olbrzymie ilości dzień w dzień. Wielu ludzi twierdziło, że cywilizację czeka biologiczna katastrofa wraz z zwiększaniem się miast i liczby ludności, ale samochody odroczyły śmierdzącą apokalipsę na trochę później. Do 1912 roku ilość samochodów przekroczyła liczbę koni w transporcie.

"In 1900, there were over 11,000 hansom cabs on the streets of London alone. There were also several thousand horse-drawn buses, each needing 12 horses per day, making a staggering total of over 50,000 horses transporting people around the city each day.

To add to this, there were yet more horse-drawn carts and drays delivering goods around what was then the largest city in the world.

This huge number of horses created major problems. The main concern was the large amount of manure left behind on the streets. On average a horse will produce between 15 and 35 pounds of manure per day, so you can imagine the sheer scale of the problem. The manure on London’s streets also attracted huge numbers of flies which then spread typhoid fever and other diseases."

"By the 1870s, New Yorkers were taking over 100 million horsecar trips per year and by 1880 there were at least 150,000 horses in the city. Some of these provided transportation for people while others served to move freight from trains into and around the growing metropolis. At a rate of 22 pounds per horse per day, equine manure added up to millions of pounds each day and over a 100,000 tons per year (not to mention around 10 million gallons of urine)."

"But the rise of private cars was the final nail in the horse-drawn coffin. By 1912, cars outnumbered horses on the streets of NYC and by 1917 the last horsecar was put out of commission and the issue of horse droppings slowly disappeared into history."

Artykuł
Big Crapple.

#starszezwoje - tag ze starymi grafikami, miedziorytami, rysunkami z muzeów oraz fotografiami

#historia #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #fotohistoria #gruparatowaniapoziomu #usa #anglia #historiajednejfotografii #myrmekochoria
myrmekochoria - Ulica Morton zasłana końskimi odchodami, Nowy Jork 1893 rok. 

Ludz...

źródło: comment_h0WHVebRASK47zUFXqeKLdXwZ671MtIh.jpg

Pobierz
  • 11
@merk nie żartuję, kowale znaleźli lepiej płatną robotę przy parowozach. Sami hodowcy koni strajkowali bo stracili popyt przez kolej, nie przez samochody. Cały transport spadł z końskich karków na haki parowozów. Transport samochodowy to był już gwóźdź do trumny
@Jeffrey_M: Spox, myślałem że żartowałeś ze strajkiem hodowców koni, nie słyszałem/pomyślałem wcześniej o tym. Za to słyszałem o strajku muzyków kinowych przeciw udźwiękowieniu filmów, co spowodowało że w stosunkowo krótkim czasie znaleźli się oni bez środków do życia. Chyba wpisuje się to w podobny trend gdzie rozwój technologii wygasza niektóre sektory a promuje inne w gospodarce.