Wpis z mikrobloga

Francuskie Porsche

Lata temu, podczas grania w Fallouta 3 lub GTA San Andreas lubiłem sobie bez celu łazić po mapie i odkrywać poboczne questy lub pochowane przedmioty. W dorosłym życiu spędzam czas podobnie, tylko że w świecie rzeczywistym przemierzam okoliczne zaułki śmigając na rometowskim składaku. W ten sposób znalazłem porzucone Alpine A310.

Łącznie w latach 1971-1986 wyprodukowano 11 616 sztuk, co czyni ten model najpopularniejszym w historii sportowej marki Alpine. Samochód był w całości składany ręcznie, co zajmowało około 130 godzin, a co w sumie nie było zbyt przemyślane, gdyż w produkcji masowej powstawały minimalne różnice między elementami, co utrudniało dobranie elementów zapasowych, np. drzwi były wycinane ręcznie z blachy.

Alpine A310 miało być francuskim konkurentem Porsche 911...

Konstrukcja to stalowa rama, do której przymocowano nadwozie z włókna szklanego, więc waga była niska, około 980 kg. Motor został umieszczony za tylną osią. Bagażnika brak, ponieważ z przodu mieściło się koło zapasowe, bak oraz chłodnica, co poprawiało rozkład mas. Jako że auto stworzono w koncepcie 2+2 (dwa miejsca z przodu, dwa z tyłu), można było bagaż umieścić na tylnej kanapie. Jednak nie były to pełnowymiarowe miejsca, raczej zwykłe wnęki na krótkie dystanse, dla dzieci lub niskich ludzi.

Było to bardzo drogie auto jak na lata 70. w zamożnej Europie Zachodniej. W 1972 roku, za wersję z mizernym silniczkiem 1.6 z Renault 16, 115 KM trzeba było zapłacić 32 000 marek niemieckich. Za tyle można było mieć Porsche 911S o mocy 190 KM. A taka Alfa Romeo 2000 GT Veloce o mocy 131 KM kosztowała 17 000 marek, czyli połowę mniej. Następnie, w połowie lat 70. przyszedł drugi kryzys naftowy, więc Francuzi wpadli na super pomysł - do sportowego nadwozia wsadzili jeszcze słabszy silniczek o mocy 95 KM, by ratować sprzedaż. Oczywiście sprzedaży nie uratowali i dopiero wtedy zrozumieli, że wprowadzenie rzetelnego, gaźnikowego V6 o mocy 150KM dźwignie sprzedaż. W 1981 kosztował 44 000 marek niemieckich, czyli trochę mniej niż Porsche 911.

Ciekawostka 1: Silnik ten został stworzony razem przez Peugeota, Volvo i Renault.
Ciekawostka 2: Ma on 2,7 litra, przy drobnych modyfikacjach można było go było podłubać na 270 KM w wersji rajdowej. Tyle miała właśnie wersja, która odnosiła wiele sukcesów w rajdach pod koniec lat 70., pokonując między innymi Lancię Stratos i Porsche 911.
Ciekawostka 3: Zdławiona na 130 KM wersja tego silnika napędza ten sam samochód, którym Marty McFly wracał do przyszłości ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeśli podobał Ci się ten wpis, obserwuj tag #rzetelnafura, gdzie wrzucam własne zdjęcia samochodów i opowiadam o nich.

#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #alpine
DerMirker - Francuskie Porsche

Lata temu, podczas grania w Fallouta 3 lub GTA San ...

źródło: comment_K6vZr2Xu7ezDgUFl3YBxKTYUvnJaIHFQ.jpg

Pobierz
  • 33
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@DerMirker: a gdzie to stoi? Brał bym na lawetę gdybym miał. Ogólnie taki samochód musi mieć jakiś papiery aby go sprowadzić do Polski? W granicach eu oczywiście i odkupiony
@DerMirker:

Samochód był w całości składany ręcznie [...] np. drzwi były wycinane ręcznie z blachy.


Konstrukcja to stalowa rama, do której przymocowano nadwozie z włókna szklanego.