Wpis z mikrobloga

Cześć.
Wiem, że na pewno padały już takie pytania, ale chciałbym jednak dodatkowo zasięgnąć opinii.
Szukam roweru szybszego niż MTB, do jazdy po mieście, na przejażdżki do 100km, nie muszę bić rekordów ani ścigać się z szosami, ale chcę by było lżej niż na moim kilkuletnim MTB Kelly'sa. Przyszedł mi do głowy Triban 100, ponieważ same Tribany 500/520 wydają mi się trochę zbyt delikatne do takiej jazdy. Przykładowo - jadę sobie w trasę z Krakowa do Ojcowa, gdzie kawałek biegnie drogą rowerową, później należy zjechać w polną drogę, później asfaltem po wale przeciwpowodziowym, później znowu szuter. Owszem mogę jechać asfaltem z tirami, ale nie czuję tego za bardzo. No i czuję, że na takiej trasie to Tribanem 500 za długo nie pojadę, chyba, że to wytrzymalsze rowery niż sądzę. Mimo wszystko jest to opona zwykle 25/28 kontra 32c.
Cross będzie podejrzewam lekko szybszym MTB, bo muszę targać ze sobą jeszcze amortyzator. No i jest Triban 100, czyli Gravel dla ubogich. Nie mam za bardzo budżetu by obecnie dokładać np do Accenta CX One jakiegoś używanego. Można brać tego Tribana100? Jestem świadom jego ułomności w tylnej przerzutce i (o zgrozo) wolnobiegu. Tutaj wyczuwam pierwsze problemy z tym rowerem. Z drugiej strony na Kraków, można go spokojnie zapiąć, iść na kawę, pojechać do Tyńca. A od czasu do czasu ustawić się ze znajomym kolarzem rekreacyjnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co sądzicie? Na MTB w kilka lat zrobiłem koło 15 000 km. Tutaj jakby się szybciej i lżej jeździło to pewnie będą większe przebiegi dzienne i wolnobieg nie wytrzyma co skończy się wymianą koła i założeniem kasety. Z drugiej strony jakby ten rok/dwa przetrwał, a mi spodobałby się baranek to mógłbym kupić porządną szosę albo dwa rowery mieć.
#triban100 #triban #wykoptribanclub #szosa #gravel #biedagravel
  • 13
@89neo: @FrancescoKemp: wychodzi na to, że 520 przyjmie opony 32c, ale w komentarzach pod tym filmem piszą, że 500 nie przyjmie tyle. Czyli wypadałoby szukać 520-tki. Pojade jeszcze do Decathlonu i zobaczę tego Tribana 100 na żywo.
@galonim po twoim upgrade na pewno ale wersja z fabryki otwiera dopiero portfel wydatków. Sam dostałem propozycję 600 za t100 ale nie chce się bawić w całą resztę.
Moja żona ma Tribana 100. Dołożyliśmy na wstępie opony 38c, też z Decathlonu. Wiadomo, bieda-opony na bieda-gravelu. Ale komfort lepszy i przyczepność nieco też. Na razie ten Triban wydane się spoko. Wolnobieg ma swoje ograniczenia, wiadomo - zwłaszcza ten układ zębatek, bo żona trochę narzeka na małą elastyczność - pod większą górkę za ciężko, z większej górki za "lekko". Jednak w tej cenie to jest, wydaje mi się, rozsądny wybór. Może kiedyś