Wpis z mikrobloga

@demoos: Jak myślisz w którym etapie od początku wyścigu jest możliwość jej wywalczenia? Pierwsze dwa etapy są sprinterskie i jeżeli przykładowo Gaviria, by je wziął to kolumbijczyk nie mógłby stracić 20 sekund do najlepszych na drużynowej czasówce. 20 sekund to maksymalna różnica, ale to może być również i 10 sekund (jeżeli oba podia zajmowaliby różni kolarzy, ew. jeden dwukrotnie trzecie miejsce) i jeżeli Sky pojedzie najlepiej czasówkę co najwyżej o te
@demoos: Rozpisany jego brak xD ? Dzisiaj coś doszło na ten temat?, jeszcze nie czytałem nic. Ja jestem obecnie przekonany, że niestety wystartuje (obym się mylił)
@demoos: Tak tak wiem o tym. Jednak ASO ma wielką władzę przy TdF. Jeżeli już od marca/kwietnia o tym mówili i dalej stoją przy tym stanowisku to chcę tego, będzie się działo :)
@Xedron: generalnie to aso ma gdzies ta aferke, chodzi o to zeby pozbyc sie zabetonowania wyscigu, jakby to mialo miejsce. Szczegolnie po giro, jak budujac dopiero forme je wygral
@demoos: Zabetonowania, czyli ewentualnego wycofania Frooma w trakcie wyścigu po opublikowaniu wyników procesu i nałożeniu kary, czy po wymazaniu wyników już po zakończeniu Touru?

To jest chore, że możemy tak twierdzić (i kto wie, nawet słusznie), iż Froome wygrał Giro nie będąc w pełnej formie. Dla paru z najlepszych zawodników walczących w gc wielkich tourów (Dumoulin, Pinot, Lopez, Pozzovivo) Giro stanowiło najważniejszy cel sezonu. Przygotowywali się do niego jak najlepiej mogli,
@Xedron patrz na TTT z mistrzostw swiata. Tam na okolicach 35-40 km trzecia drużyna potrafiła stracić nawet 30+ sekund. Już wtedy QS może mieć lipę z koszulka, bo niekoniecznie Gaviria wytarga pełne bonusy za premie i finisz.

Do tego na 5 etapie jest sporo premii 3 kategorii, więc sprinterzy mogą popekac i tam jest duża szansa. Na 6 etapie to już grubsza selekcja będzie i tam tylko klasykowcy ogarna, bo masz 2x
@Xedron: zabetonowanie jak @cult_of_luna napisal, po skajowemu.

to nie jest obraza, ze nie byl na 100%, bo nie moze skoro celowal w giro+tour, forma musi byc rosnaca.
zauwaz, ze czasy na podjazdach nie byly jakies wspaniale
@schrodingerscat:
Nie sprawdzałem różnic czasowych podczas drużynowych czasówek z obecnego i zeszłych lat (zaraz jednak będę musiał w kontekście cyclinggame ^^). Rzeczywiście na 5 etapie koszulka przejdzie ze sprintera/pierwszego finiszującego ze zwycięskiego zespołu drużynowej czasówki do któregoś z klasykowców. Ten z kolei o ile dobrze jeździ bruki (patrz: Sagan) powinien ją utrzymać do 10 etapu, gdzie przejmie ją jeden z faworytów wyścigu.

2x 2 km ~7% podczas 6 etapu odbędzie się
@demoos
@cult_of_luna
@Xedron z wielkich, to prawdopodobnie tylko Sky i być może Movistar pójdą all-in na TdF (jeśli ci drudzy wezmą Rojasa a nie wezmą Benattiego). Cała reszta ma - 1, albo - 2 w górach na rzecz sprinterow. Jedynie jeszcze u Ag2r się na coś podobnego zanosi.

Także Tour może być mocno zabetonowany przez to w górach i główna walka na wyniszczenie będzie między ww teamami.
@schrodingerscat:
Wczoraj przyglądając się składom na TdF nie mogłem się zdecydować czy Movistar czy Sky jest silniejsze. Same gwiazdy. Teraz takie porównanie sobie zrobiłem:
Froome>Quintana
ThomasAmador
Bernal=(?)Soler

Jeszcze dodałbym jednak Bahrain obok Ag2r, bo jeżeli Bardet=Nibali to imo Latour+Frank+Geniez+Vuillermoz jednak < Pozzo+2x Gorka (Ion lepszy jednak od Gorki)+Pellizotti (szczególnie ten z ubiegłorocznej Vuelty, ale też chyba Giro jak pamiętam).
@schrodingerscat:
W najtrudniejszych górskich etapach nie będą oni odgrywali większego znaczenia. Jeżeli przykładowo etap miałby wyglądać jak 19 podczas Giro. Na 11 i 12 dosyć szybko odpadną i będą mieli po 20 minut straty, 17 etap to będzie coś :D dopiero poznaję profile, nie chcę się kłócić, ale wolałbym mieć sprintera, który być może weźmie etap niż dwóch średnio-słabych klasykowców. Tzn. jak patrzę na skład Ag2r to poza wymienioną czwórką reszta
@Xedron: Czyli proste, Ciebie nie dotyczy temat all-in, bo dajesz sprintera do teamu, a nie kolejnego pomocnika w górach. Przy okrojonych w GT składach wg mnie ma to dużo większe znaczenie, bo zmęczenie każdego kolejnego jest mniejsze. Porównaj sobie Ervitiego, Oliveirę i Van Baarle z Colbrellim i Hausslerem (który zmienił cykl przygotowań żeby wspomóc Nibalego). Sonny to raczej zostanie szybko przeżuty przez peleton po walce o etapy.

Oczywiście najważniejsze, to dyspozycja
@schrodingerscat:
Piszę artykuł o jutrzejszej czasówce i teraz jak przeczytałem twój wpis poczułem zmęczenie :< Co do ostatniego zdania, to Simon z Chavesem mieli skład w całości pod generalkę. Okej, Tuft i Bewley, a następnie Juul-Jensen w górach odpadali dość szybko, ale ich zadaniem było na pozostałych etapach prowadząc peleton - dając odpocząć pozostałym. Nawet Sky w ostatnich trzech latach (tak, w składach 9-cio osobowych) mieli Rowe, Stannarda i Kneesa od
@Xedron: Teraz nawet nie patrzyłem na "drugie skrzypce", ale to nie zmienia faktu, że Nairo, Valve, Landa razem z Froomem, Thomasem i Poelsem, to najmocniejsze trójki. Ale tu nie miałem na myśli rozpatrywania poszczególnych elementów składu, tylko nastawienie ósemki zawodników pod GC. A faktem jest, że póki co, to tylko Bahrain (prawie), Movistar i Ag2r takie skłonności przejawiają. Jeszcze podobnie mogą zrobić BMC (prawie, bo Greg), Astana (bo Cort Nielsen) i
@Xedron: Jeszcze jedno - Rowe, Stannard i Knees są bardziej wytrzymali w górach niż Tuft i Bewley, bo to raczej typowi pod etapy w stylu "idź na przód i ciągnij jednym tempem", czyli bardziej płaskie i pod ich umiejętności TT.