Wpis z mikrobloga

Chciałbym się odnieść do tego wpisu @avril_ool , jak również do jej komentarzy pod tym wpisem. Będzie długo, tl;dr na końcu.

Jestem studentem szóstego roku. Zakończyłem już rok akademicki, zostały mi do zdania dwa egzaminy. Swoje na tych studiach przeżyłem. Zdarzały się nieprzespane noce, miewałem momenty rozpaczy, gdy wydawało mi się, że nie mam szans na zaliczenie przedmiotu i nieuchronnie czeka mnie pożegnanie się z uczelnią. Czy kiedykolwiek myślałem o tym, żeby robić ściągi? Absolutnie #!$%@? nie. Zawsze miałem silne przekonanie, że poprzez takie postępowanie rozminąłbym się z celem studiowania, jakim jest przyswajanie wiedzy i szeroko pojęty rozwój intelektualny. Czy nie miałem nigdy poczucia, że uczę się rzeczy nieprzydatnych w przyszłej pracy, szczegółów, których nigdy nie wykorzystam? Miałem wielokrotnie. Ale wychodziłem z założenia, że lepiej samemu sobie udowodnić, że jest się w stanie takie przeszkody pokonać, niż obejść je nielegalnie. Musiałem sobie odpowiedzieć przez te 6 lat na jedno ważne pytanie: czy ja nadaję się do tego zawodu? Jak inaczej mogłem to zrobić, niż poprzez uczciwe podejście do wszystkich wejściówek, kolokwiów i egzaminów? Jakimi innymi sposobami mógłbym samego siebie zweryfikować?