Wpis z mikrobloga

Hej mirki, mam pytanie, ale najpierw ogólny wygląd sytuacji:
Studiuje dziennie - ostatni semestr i pracuje sobie w pewnej firmie X na umowę zlecenie (średnio 130h w miesiącu), dobre warunki, bo jedynie 2 dni muszę być na miejscu, a resztę sobie obrabiam zdalnie, korzystając przy tym z większej ilości PLN na rękę jako, że jestem studentem.

Z pewnych okoliczności wyniknął temat, iż pracodawca chciałby abym podpisał umowę o pracę, gdyż wtedy mógłbym oficjalnie reprezentować firmę na zewnątrz w kontakcie z kontrahentami, ale wiązało by się to z przywiązaniem do biurka w miejscu pracy na 160h w miesiącu, na co nie mogę sobie pozwolić, gdyż piszę pracę w innej zaprzyjaźnionej firmie i muszę kilka razy się tam pojawić, jak i mieć czas na pisanie tej pracy, więc temat ten upadł.

Pojawił się natomiast inny pomysł, abym podpisał umowę o pracę na pół etatu co wiąże się to z rozszerzeniem obowiązków, zaś resztę realizował w inny sposób (nadgodziny, zlecenie?) - pomysł współpracowników, którzy potrzebują pomocy.

PYTANIE: Czy mogę realizować tą rozszerzoną pracę (do której jest potrzebny ktoś na miejscu) w zakresie umowy o pracę, zaś pozostałą, którą realizuje teraz z pełnymi studenckimi przywilejami na umowie zlecenie, czy pracodawca przejmuje wraz ze mną na umowie o pracę pełnie obowiązków ubezpieczeniowych i uczelnia już nie będzie mi ich gwarantowała (jestem ubezpieczony przez uczelnię) w ramach umowy zlecenie, bo zmieni się mój ubezpieczyciel?

Pytam gdyż perspektywa wpisania do CV umowy o pracę jest kusząca, jak i pozwoli mi na realizację zadań, które czegoś mnie nauczą w branży, ale chciałbym wiedzieć na czym stoję i jakie mam ewentualne możliwości negocjacjowania stawki, bądź dogrania tego bym jak najlepiej wyszedł na tym finansowo.

#studbaza #pracbaza #pytanie
  • 3