Wpis z mikrobloga

#studia #matura Drodzy maturzyści, mamy teraz miesiąc składania papierów na wszelakie uczelnie, więc chciałbym Wam dedykować krótki #gownowpis. Jestem programistą (nie 15k), 7 lat po studiach informatycznych. Z perspektywy czasu, uważam te lata za zmarnowane, stracone bezpowrotnie. Dlatego, jeśli nie potrzebujesz w pracy papierka (np. inżynier budownictwa), zastanów się 10 razy, czy warto tracić cenny czas na studia. Zamiast tego możesz zdobywać doświadczenie, otworzyć fajny biznes, nauczyć się programować w kilku językach, zostać guru spawania... miliony innych rzeczy. Jeśli chcesz się jednak uczyć jakiś pierdół i przestarzałych technologi, lizać dupsko wykładowcom, płacić $ za poprawki (każdy ma), wydawać ciężki hajs rodziców na zakwaterowanie - droga wolna! Pamiętaj tylko, ostrzegałem. #!$%@? nauczycieli LO o "poszerzaniu horyzontów" możesz sobie wsadzić tam, gdzie światło nie dochodzi. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Przestarzały materiał kierunku, przestarzałe technologie, postPRLowskie stare dziady na uczelniach, kompletnie nieżyciowa tematyka większości kierunków - 100% bzdura na resorach mająca za zadanie #!$%@?ć Ci hajs i być może nagrodzić papierkiem, który 90% pracodawców ma w dupie.
  • 5
@wollu: owszem, studia są potrzebne - dla zawodów wymagających uprawnień, lekarzy, prawników. Cała reszta to jakiś żart, jak widziałem u mnie na uczelni 800 osób na politologii to robiłem grubego facepalma. Nie wiedziałem jeszcze, że również informatyka jest kijowa. Wyglądało to tak, że tłukliśmy C, C++, C# przez 3,5 roku, a i tak na koniec nikt nic nie ogarniał. Kto chce, nauczy się kilka razy szybciej samodzielnie.
Z kolei te wszystkie