Wpis z mikrobloga

Ściera na polskich czarnych tablicach dorobionych starą niemiecką czcionką.
BTW taka ciekawostka - w 1994 roku po drogach w #uk jeździło milion i 86 tysięcy Sierr (jedna trzecia całej produkcji tego modelu). W 2005 było 67 817 sztuk. Obecnie jest tam zaledwie 3 450 egzemplarzy (dane z DVLA) ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#samochody #motoryzacja #carboners #youngtimer #ford #sierra #czarneblachy
o.....y - Ściera na polskich czarnych tablicach dorobionych starą niemiecką czcionką....

źródło: comment_mjXHL74orRHxgoZ9l6FL3Z1zjXEgL7iA.jpg

Pobierz
  • 29
@camaro98:
Tak czy siak to nawet nie jest jedna trzecia procenta tego co było. Masakrycznie je przetrzebiło (fordowska blacharka to jedno, ale przepisy UK nie pomagają, a wręcz jeszcze bardziej dobijają). A przecież nie minęło jeszcze nawet 25 lat od zakończenia produkcji...

@Atreyu:
O, tu masz przykład auta które jest w UK na wymarciu przez durne przepisy odnośnie złomowania.
@oficer-prowadzacy: dużo ich ocalało w biednych industrialnych rejonach bo to dalej dobre tanie RWD podatne na modyfikacji...wymieranie sierry w UK jest związane ze śmiercią pewnego nie wiem jak to nazwać mikroklimatu w UK , tak samo jak wyburzanie bloków z wielkiej płyty. Jak znajdę to wstawię zdjęcie porzuconej mk2 na tle burzonych bloków xd pewnie w kaseciaku miała music for the masses
Masakrycznie je przetrzebiło (fordowska blacharka to jedno, ale przepisy UK nie pomagają, a wręcz jeszcze bardziej dobijają). A przecież nie minęło jeszcze nawet 25 lat od zakończenia produkcji...


@oficer-prowadzacy: to tylko się cieszyć, że złom znika z ulic. Takich przepisów bardzo brakuje w Polsce w połączeniu nie z karami za jazdę starymi gratami a dotacjami na zakup nowych.
@fajnyprojekt:
Raczej inicjatywa prywatna, bo oficjalnie takie wydawano tylko w województwie gdańskim.

@Singularity00:
Jeśli taka Sierra ma benzynę z gazem to jest czystsza od "nowoczesnych benzym" z wtryskiem bezpośrednim, które emitują mikrocząsteczki sadzy i trzeba w nich montować GPFy xD
A kwestia bezpieczeństwa to już jest bardziej kwestia osób jadących w środku, bo jeśli przechodzą przegląd to znaczy że też skręcają i hamują.

A kwestia bezpieczeństwa to już jest bardziej kwestia osób jadących w środku, bo jeśli przechodzą przegląd to znaczy że też skręcają i hamują.


@oficer-prowadzacy: przejście polskiego przeglądu nie oznacza niczego konkretnego poza tym, że diagnosta zgarnął opłatę.
Właśnie przeglądy w takim UK i kilku innych krajach pokazują prawdę - stare auta są po prostu stare i powinny być dla dobra wszystkich z dróg usuwane. Udawanie, że skoro skręca i hamuje to
@Singularity00:
Nie każde stare auto to wrak. Nawet większość z nich to nie są wraki tylko w pełni sprawne pojazdy. W UK to nie przeglądy zabijają stare auta, bo mają tam niekiedy mniej rygorystyczne podejście w tej kwestii (np.: u nas z odpryskiem na szybie nie przejdzie, w UK tak), tylko durne przepisy z zaporowymi podatkami i dopłatami do złomowanych aut. A zwalanie winy za wypadki wyłącznie na stare auta, a
@oficer-prowadzacy: No iestety ale poza nielicznymi rodzynkami stare auta to są wraki, które od dawna nie powinny jeździć a diagności je przepuszczają.
Stan dróg to jedno, ale w połączeniu z kiepskim autem mamy prostą receptę na wypadek śmiertelny. No ale wygodniej dla policji jest wpisać prędkość jako powód.
W nowych autach nawet miejskich masz większe szanse wyjść cało niż w trupach z lat 80 czy 90.

Lubię pooglądać stare auta ale
@Singularity00:
Jeśli lubisz stare auta to nie wiem jak możesz być za takimi przepisami, bo to je po prostu #!$%@? zwyczajnie zabije.
I to w dodatku zabije w taki sposób że nawet nie da szansy uratować na ich uratowanie przez pasjonatów, bo #!$%@? państwowych dopłat sprawi że bardziej będzie się opłacało zezłomować zamiast komuś sprzedać. Zwłaszcza te auta których już teraz jest mało, ale wciąż są niewiele warte (Fiaty Ritmo, Ople
@oficer-prowadzacy: co innego zabytek a co innego codziennie eksploatowany stary rupieć przecież.

Dla jasności, generalnie jestem za tym aby:
- jeśli auto jest w świetnym stanie technicznym to mimo wieku/braku norm powinno mieć szansę być użytkowane dalej BEZ ŻADNYCH DOPŁAT
-jeśli auto wykazuje już zużycie (czyli z 90% starych aut) lub niesprawności to powinno być wycofane z eksploatacji
bez żadnego wyjątku
- dla tych, którzy chcą starego grata wymienić na nowy
@Singularity00:
Tą Sierrę ze zdjęcia to byś zezłomował? I co to znaczy że wykazuje zużycie? Każde używane auto wykazuje zużycie.
Niemal równie precyzyjny zapis co ten o odholowywaniu aut "których stan wskazuje na nieużywanie", przez który ostatnio chcieli odholować jakiemuś dziadkowi malucha który był opłacony, ale był używany tylko od święta. Kto to będzie ustalał czy auto się nadaje? Jeszcze więcej #!$%@? biurokracji.
Ja mam w chwili obecnej u siebie 40
@Singularity00: ło boj jak by produkcja nowych nie wywalała syfu...ziomek w jakim ty świecie, karać to można no nie wiem za zabójstwo a nie jazdę starym autem wujek Stalin był by dumny XD złóżcie wykazują już 5 letnie auta i wiec nie wiem o co ci chodzi...Czasem mam wrażenie że ludzie z takim myśleniem jak ty powinni być zamykani w jakiś osiedlach zamkniętych gdzie WSZYSTKO były by I D E A