Wpis z mikrobloga

#nintendoswitch z ciezkim sercem musze zdecydowac o odeslaniu na gwarancje lub z tytulu rękojmi mojego pstryczka :-( korzystanie z joyconow (zarowno tych z zestawu jak i dokupionych) jest strasznie uciazliwe - rozlaczaja sie i sa jakies powazne zaklocenia podczas sterowania mimo naladowanej baterii i powylaczanych praktycznie wszystkich urzadzen emitujacych fale radiowe (router, wifi w telefonach, blutacz) przez co granie w gry wola o pomste do nieba. konsole + joycony + jedna gre kupilam na raty w sklepie #redcoon - i stad moje pytanie. Lepiej oddac z tytulu rękojmi czy na gwarancje? jak bede oddawac to musze oddac razem z gra czy tylko wadliwe produkty? Jak to wszystko dokladnie wyglada? Pierwszy raz w zyciu oddam cos na gwarancje/rekojmie :D
Decyzje podjelam bo najblizsze gry jakie planuje kupic (Mario party i PLGP/E) wychodza dopiero w listopadzie a konsola przez #!$%@? joye sie tylko kurzy wiec mam 3 miesiace. A no i gre kupilam w sierpniu ubieglego roku jesli to istotne
  • 12
@MangoZjem:

Rękojmia -> Jeśli nie chcesz się użerać.

Gwarancja -> Jeśli zależy Ci na sprzęcie.

Nie oszukujmy się, switch jest bardzo podatny na awarie. Korzystając z rękojmi jej okres nie biegnie od nowa*, w przypadku gwarancji jeśli ta zostanie uznana prawnie musi obejmować nowy okres gwarancyjny, na całość sprzętu bądź wymienianą część. Także ja bym polecał jednak gwarancje bo za 2 lata od momentu zakupu w przypadku rękojmi zostaniesz bez niczego.
@skk1993: na czasie jakos mi nie zalezy, moglbys wytlumaczyc jeszcze lopatologicznie roznice? tj jak wyglada proces rekojmi? ja odsylam konsole, oni mi zwracaja kase czy odsylaja nowy sprzet czy mimo wszystko naprawiaja?
czy gdybym odsylala na gwarancje to strace moje save`y z gier i cyfrowe gry? (ktore de facto pewnie bede mogla pobrac od nowa) sklaniam sie raczej ku gwarancji chociaz boje sie, ze zwroca z "niewykryta usterka" bo problem chociaz
@MangoZjem: Łopatologicznie:

Rękojma -> rozpatruje sklep (o ile w umowie sprzedaży z nimi zawartej nie jest inaczej). Podstawą prawną jest kc dział 2 Art. 556. i dalsze
Gwarancja -> rozpatruje gwarant, a sklep jedynie pełni rolę pośrednika. Podstawą prawną jest kc dział 3 Art. 577. i dalsze.

Oczywiście Kodeks cywilny w XI rozdziale - sprzedaż
@MangoZjem: Nie masz gdzieś w pobliżu jakiegoś urządzenia, które zakłóca komunikację na 2.4GHz? Router, jakieś dongle do myszki klawiatury na usb? To po prostu niemożliwe, żeby wszystkie źle działały.
@azmar: ostatnio wpadli znajomi i gralismy w mario kart. wylaczylam u siebie bluetooth i wifi i zalecilam to samo gosciom. wczesniej tez zapobiegawczo mikrofalowke ( ͡° ͜ʖ ͡°) jak problem sie pojawil to wylaczylam router z pradu - wszystko inne jest przewodowe, mozliwe ze wifi sasiadow mogly troche zaklocac ale nie bede latac po sasiadach zeby routery powylaczali bo ja chce pograc ;P ja mialam prawy joycon
@MangoZjem: Może sprawdź np. w plenerze czy te same problemy się pojawiają. Choć, żeby inne źródła miały wpływ muszą być dość mocne albo blisko np. konsoli - więc źródła u sąsiadów raczej odpadają. U mnie router stoi 20cm od konsoli w docku i nie mam żadnych problemów ¯\_(ツ)_/¯
U mnie router stoi 20cm od konsoli w docku i nie mam żadnych problemów ¯_(ツ)_/¯


@azmar: no u mnie podobnie, moze 30cm. w poprzednim mieszkaniu gdzie mialam jedynie router mobilny (ktory tez wylaczalam jak zauwazylam problemy) dzialo sie to samo. a pytanko, kiedy kupiles konsole?
@MangoZjem: To dość powszechna usterka pierwszych partii joyconów, swoje odsyłałem na gwarancji do sklepu gdzie kupiłem, cały proces trwał jakiś miesiąc. Byłem w tej komfortowej sytuacji, że miałem drugą parę.