Wpis z mikrobloga

Takie pytanie do ludzi w #wedev, ale po kolei:

Na #allegro jest sobie aukcja, gdzie sprzedawca sprzedaje koszulki.
Zamiast wystawiać 100 koszulek, wystawia jedną aukcję, gdzie w opisie wrzuca zdjęcie z siatką wzorów wszystkich koszulek i znaczy je numerami np.: #493, #212 itd
Aktualnie każdy kto zamawia koszulkę, w wiadomości do sprzedającego pisze #493 i sprzedawca wie co ma wysłać.

Problem jest taki, że sprzedawca przenosi sklep na oddzielną platformę, gdzie zwykle nie funkcjonują takie zasady.

Jak zaplanowalibyście działanie takiego sklepiu by
- nie rozbijać 1 aukcji na 100 produktów / 100 różnych koszulek
- wybór kodu # byłby łatwy dla klienta

Myślałem nad zrobieniem szukajki, gdzie wpisuje się #4 i automatycznie podpowiadają się wzory z danych koszulek. Klient wybiera wtedy to co go obchodzi i zamawia.
Czy są lepsze sposoby?

#prestashop #ecommerce i może ludzie z #zakupy coś podpowiedzą?
  • 7
@zortabla_rt: Generalnie to powinien każdą z tych aukcji wystawić osobno i ewentualnie połączyć w multiwariant.
W przypadku Presty zakładasz sobie towar z wariantami, które musisz odpowiednio pogrupować wg atrybutów.
Czyli np. robisz sobie np. atrybut rozmiar - s,m,l,xl,xxl
drugi atrybut - kolor - czerwony, zielony, niebieski
trzeci atrybut - wzór nadruku - do wyboru 10 wzorów
Łącznie masz aż 150 kombinacji, a dalej proces zakupowy dla klienta jest czytelny i prosty.
@zortabla_rt: Nie do końca. Ostatecznie jeśli klient zakłada, że jego biznes będzie się rozwijał, tak czy siak kiedyś będzie musiał zrobić porządek ze swoim asortymentem. Uwierz mi, że lepiej zrobić to na początku. Kosztuje to trochę pracy, ale odwdzięczy się tym, że nie będzie potem marnować czasu na pilnowanie np. stanów magazynowych czy cen. Jeśli zatrudni sobie pracownika do obsługi sklepu, to jemu będzie dużo łatwiej przekazać obowiązki itd.

W Preście