Wpis z mikrobloga

@not_foxy: To diesel, czy benzyna? Po coś fabryka obrotomierz wyskalowała wyżej niż 3k obrotów :)) To jest jakaś stara szkoła, jeśli ktoś mówi, przy takich obrotach "zajedzie się silnik" :)
@Bi4ly To diesel. Widzisz jak mam ciężko z takim "mechanikiem" na pokładzie? A nawet dwoma. Z czego jeden jeździ od lat na automatycznej skrzyni biegów, a drugi to benzyniak.
@not_foxy:

i o to się rozbiło właśnie... obroty podskoczyły do 3k, silnik na chwileczkę zrobił się głośniejszy, a w aucie larum, że silnik zajadę jak tak będę robić :/ zamurowało mnie


Padły jakieś argumenty o tym zajechaniu silnika? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jest wiele szkół i sposobów jazdy, ale hamowanie silnikiem to podstawowa technika. Z czasem nabierzesz doświadczenia i będziesz płynnie zjeżdżać z górki. .
@not_foxy: nie martw się, mój ojciec na początku też tak stękał, ale sam teraz tak jeździ bo go przekonałem ;) 3k RPM to jest nic przecież. Codziennie w dieslu przekraczam 4k RPM i nic się nie rozlatuje - automat sam tak pozwala, więc chyba fabryka po coś przy tych 4500 dopiero czerwone kreski dała nie? :) Hamowania silnikiem z redukcjami też trzeba się nauczyć, niech Cię nie zniechęci szarpanie, głosna praca
@not_foxy: jeżeli hamujesz ze wzniesienia, powinieneś używać biegu jakiego użył byś do podjazdu, często sam będziesz wiedział jaki to bieg, jeżeli często gdzieś jedziesz.
Hamując do świateł wrzucam kolejno niższe biegi, możesz też pokusić się o przegazówki żeby sprzęgło nie cierpiało przy bardziej dynamicznym hamowaniu