Wpis z mikrobloga

Widzę, że nie wszyscy ogarniają skąd się biorą bardzo wysokie ceny produktów na #allegro (i oferty kupna) więc już tłumaczę wszystkim "mniej ogarniętym":

Jest sobie sprzedawca X. Dla przykładu będzie on handlował kalkulatorami.

Sprzedawca zamawia kalkulatory z hurtowni w ilości powiedzmy 30 sztuk. Za każdy z nich zapłacił 20zł
Potem wystawia aukcję z ilością 100 sztuk na allegro każdy do kupienia po 30zł, sprzedaż się kręci i kalkulatory się kończą. Powiedzmy, że sprzedawca sprzedał 28 kalkulatorów, wie że zaraz mu się skończą więc zmienia cenę na 1000zł żeby nikt nie kupił, a żeby aukcja z ofertami kupna nadal była dostępna.

Pytania:
1. Dlaczego zmienił cenę zanim sprzedał wszystkie kalkulatory?
Oczywiście nie musiał tego robić zanim towar mu się skończył w 100%, ale mądry sprzedawca bierze pod uwagę ewentualne reklamacje od klientów co wiąże się z wymianą towaru.

2. Dlaczego sprzedawca po prostu nie zakończy aukcji mimo iż można ją wznowić ze stanem złożonych ofert kupna?
Bo zawsze istnieje jakaś szansa, że klient wejdzie na taką aukcję i kliknie odnośnik "pozostałe kalkulatory tego sprzedającego". Dzięki temu sprzedawca daje klientowi możliwość kupna innego towaru

3. Dlaczego po prostu nie zmienić czasu dostawy na przykładowo 2 tygodnie?
Bo ludzie to debile i nie potrafią czytać warunków dostawy. Klient kupi taki kalkulator, a potem będzie wystawiał słabe oceny za czas dostawy, albo zrezygnuje z zakupu i zażąda zwrotu pieniędzy. Szkoda na to nerwów i czasu.

#ecommerce #zakupyonline #zakupy może trochę #januszebiznesu oraz #januszeallegro
  • 2
  • Odpowiedz
w sumie bardzo mądrze to napisałeś :) do podobnych wniosków doszedłem odnośnie sklepów internetowych , nie tylko allegro jak poczytałem trochę artykułów bodajże w e-commerce Polska, zgadzam się w 100 % ;)
  • Odpowiedz